Boekrecensie | Faye en Sean, A love story – Marina Folkers

Boekrecensie | Faye en Sean, A love story – Marina FolkersFaye en Sean, A love story door Marina Folkers
Verschenen: oktober 2015 bij Ellessy
Format: Paperback, aantal pagina's: 421
Genre: Roman, Romantiek

Wanneer Faye tien jaar is, wordt ze door de ondoorgrondelijke Sean gered. Ze verklaart hem tot haar persoonlijke held. Als zij volwassen wordt gaat ze op zoek naar zichzelf en de liefde. Maar staat haar vriendschap met Sean hierbij niet in de weg?

Sean heeft een moeilijke jeugd en alleen muziek houdt hem op de been. Dan komt de onhandige Faye in zijn leven en mede dankzij haar maakt hij zijn dromen waar. Maar durft hij ook te gaan voor wat hij het liefste wil in zijn leven?

Faye en Sean, a love story is een warme roman met humor en romantiek.

Een debuut

Ik had het boek Faye en Sean al op Facebook en Twitter voorbij zien komen en het boek had mijn interesse weten te wekken. Het bleek het debuut te zijn van Marina Folkers, waarna ik besloot haar te volgen via Twitter om te kijken wat er zou worden gezegd over haar boek. Kort daarna sprak ze mij plots aan, en vroeg ze of ik haar boek wilde lezen en recenseren. Natuurlijk wilde ik dat! Was het een goede keuze om ja te zeggen op haar verzoek?

Faye en Sean - A Love Story - Marina Folkers

Een levensverhaal

Allereerst is Faye en Sean een dikke pil met haar 421 bladzijden! Wauw! Ik word altijd bang van dikke boeken, ik weet niet precies waarom, haha. Maar echt, het is het lezen waard. Het verhaal begint met de situatie die ook al omschreven staat in de flaptekst; de tienjarige Faye wordt gered door Sean die een jaar of zeven ouder is dan haar. Hij wordt direct haar held. Marina Folkers weet duidelijk over te brengen dat het gaat om een jong meisje die ook echt de state of mind van zo’n jong meisje heeft. De band die ze opbouwt met Sean is ook erg leuk. Al dacht ik wel even: waar gaat dit heen? Sean is immers veel ouder, dus een relatie zou niet helemaal legaal zijn. Gelukkig blijft alles heel realistisch op dat gebied.

Een hechte vriendschap

Het enige minpunt aan het boek vind ik dat het boek in het begin wat te lang doorgaat met de jonge Faye en het feit dat ik in datzelfde stuk vond dat zinnen soms wat te lang waren (al doe ik dat zelf ook vaak, sorry…). Je ziet haar voor je ogen opgroeien, maar wat mij betreft had ergens wel een stukje weggelaten kunnen worden gezien het al wel duidelijk is dat ze een band opbouwt met de in de schuur op zijn gitaar pingelede Sean. Vanaf het moment dat de jonge Faye voor onze ogen jongvolwassene wordt en begint met het zoeken naar haar prins op het witte paard kon ik het boek niet meer neerleggen. Gek genoeg voelt het aan alsof ik Faye en Sean ken en hoewel ik door de titel wel een groots vermoeden had hoe het af zou lopen is de inhoud van het verhaal erg verrassend. Het is ook bijzonder hoe je in feite Fayes levensgeschiedenis compleet kent en ziet hoe een hechte vriendschap tussen Faye en Sean zich ontwikkelt door de jaren heen.

Fantastische personages

De personages zijn ook erg leuk omschreven. Zo weet de onhandige Faye zich vaak in grappige situaties te wurmen, en is het interessant om te zien hoe Sean groeit op muzikaal gebied, maar ook te maken heeft met demonen uit het verleden. Natuurlijk draait het niet alleen om Faye en Sean, we ontmoeten namelijk ook diverse leuke bijpersonages die het verhaal op een goede manier ondersteunen. En laten we ook de locatie niet vergeten; het verhaal speelt zich namelijk af in Engeland, waarvan een groot deel in Londen. Een stad waaraan schrijfster Marina Folkers haar hart verloren heeft.

Faye en Sean is inderdaad een prachtige love story, waarvan ik baal dat ik hem uit heb. Elke avond las ik met plezier weer een groot aantal pagina’s omdat ik het boek zo moeilijk weg kon leggen. De hechte band tussen Faye en Sean is zo mooi omschreven dat ik er zelf ook helemaal warm van werd. Het verhaal voelde voor mij continu realistisch en herkenbaar aan en niets voelde geforceerd; de spanning bouwde geloofwaardig op. Was het niet dat ik het begin iets te lang gerekt vond, dan had het zelfs de volledige vijf sterren van mij gekregen. Ik vind Faye en Sean, a Love Story, een absolute aanrader voor iedereen die houdt van vlotte boeken met daarin een hechte vriendschap, mooie en leuke situaties, leuke personages, een goede boodschap en een prachtig liefdesverhaal. Faye en Sean zullen nog lang door mijn hoofd blijven spoken en ik vind het jammer dat ik niet meer over hun kan lezen; hun verhaal heeft stiekem wel een plekje in mijn hart veroverd. Kom maar op met je tweede boek Marina!

p.s. Mocht je twijfelen over hoe je de naam uitspreekt (dat deed ik in elk geval), het is Fee(j). Ik heb het nagevraagd bij Marina, haha.

Deze post is al 2628 keer gelezen