Boekrecensie | Meer dan ooit – Marina Folkers

Meer dan ooit - Marina Folkers
Boekrecensie | Meer dan ooit – Marina FolkersMeer dan ooit door Marina Folkers
Verschenen: 15 oktober 2019 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 295
Genre: Feelgood, Roman

"Een plan begon zich te vormen in haar hoofd. Het was gekkenwerk eigenlijk. Op elk vlak, maar daar wilde ze niet eens over nadenken. Het was dé manier om uit haar nachtmerrie te stappen.”

Na een schokkende ontdekking, stort Lucie's wereld in. Ze verlangt naar warmte en troost en er is dan maar één persoon naar wie ze kan gaan: David. Ze laat alles in Nederland achter en gaat naar Zuid-Frankrijk, naar hem. Bij aankomst wacht haar niet het welkom waar ze op had gehoopt.

David is eigenaar van de camping Les Lauriers Roses en heeft zijn leven prima op orde. Geheel onverwachts staat er iemand voor zijn neus die hij nooit meer verwacht had te zien: Lucie. Zijn goede humeur slaat meteen om en hij wil maar één ding: dat ze weer verdwijnt.

Ik ben fan

Ik ben een fan van Marina Folkers vanaf het eerste uur. Genoten heb ik van haar eerste boek Faye en Sean, en daarna van Zoektocht terug en Onder de sterren van Montpellier. En één ding dat opvalt na het lezen van de vier boeken die ze inmiddels heeft geschreven, is dat ze groeit. Meer dan ooit is absoluut haar beste boek tot nu toe. Het verhaal leest ontzettend vlot, en van begin tot eind weet Marina Folkers je geboeid te houden met de verhalen van Lucie en David, die langzaam maar zeker ontrafelt worden. Ik leefde helemaal mee met deze personages en kon mij goed in ze inleven. Ik waande mij ook echt in Zuid-Frankrijk en op camping Les Lauriers Roses. Meer dan ooit is een lekker zomers boek om bij weg te dromen.

Meer dan ooit - Marina Folkers

Meer dan ooit

Meer dan ooit gaat over Lucie en David. Nadat de pasgetrouwde Lucie haar man verliest, stort haar wereld in. Wanneer ze een schokkende ontdekking doet, neemt ze een rigoureuze beslissing. Ze zegt alles in Nederland op en vertrekt naar Frankrijk; naar een plek uit haar leven als tiener en jongvolwassene. Een plek waar ze goede herinneringen aan heeft, maar waar ze ook de grootste fout van haar leven heeft gemaakt. Kan ze de oude Lucie terugvinden?

David is de eigenaar van een Franse camping; de camping die is opgezet door zijn ouders en waar hij al van jongs af aan hielp. Hij is van oorsprong Nederlands, maar voelt zich echt Frans. De camping heeft het zwaar en het is alle hens aan dek. Het laatste dat David kan gebruiken is dat Lucie na jaren opeens weer voor zijn neus staat.

Een heerlijke feelgood roman

Meer dan ooit is een boek dat ik in een zucht uitlas; een heerlijke feelgoodroman. Hoewel ik de rigoureuze beslissing van Lucie misschien iets te abrupt vond, zeker wanneer je beseft wat er tussen Lucie en David is voorgevallen, vind ik dit verwaarloosbaar bij het bepalen hoeveel sterren ik dit boek wil geven. Ik heb een fijn en warm gevoel aan Meer dan ooit overgehouden, en wil het liefst nu direct meer van Marina’s schrijfsels lezen. In dat opzicht is het jammer dat ik al haar boeken al heb gelezen; nu moet ik wachten tot haar volgende boek klaar is voor publicatie. Gelukkig heeft ze al een eerste versie geschreven en is de verwachting dat haar volgende boek in oktober 2020 verschijnt.

Meer dan ooit - Marina Folkers

Loslaten en jezelf terugvinden

Het is een prachtig verhaal over loslaten en het terugvinden van jezelf, maar ook over terugkijken op keuzes die je in het verleden hebt gemaakt en er in de toekomst het beste van maken. Bovenal snap ik de keuze van Lucie heel goed (zowel die in het verleden als in het heden), al zou ik het zelf wel iets anders dan Lucie hebben aangepakt. Marina Folkers wist me te emotioneren en ervoor te zorgen dat ik nog een traantje weg moest pinken richting het einde.

Meer dan ooit is een heerlijk zomers verhaal dat je in een zucht uitleest. Het verhaal blijft je boeien van begin tot eind en bevat personages waarin je je goed kunt inleven, en je leeft ook echt met ze mee. Maar het verhaal bevat ook een prachtige boodschap over loslaten, jezelf terugvinden en vergeving. Het boek smaakt naar meer, en ik kan dan ook niet wachten op haar volgende boek.

Houd jij van feelgood boeken?

Ik heb een gratis recensie-exemplaar ontvangen van Zomer & Keuning in ruil voor een eerlijke recensie. Dit is niet van invloed op mijn mening over het boek of de inhoud van mijn recensie.

Deze post is al 1334 keer gelezen