Filmrecensie | To all the Boys I’ve Loved Before (2018)

Releasedatum: 17 augustus 2018 (NL)
Regisseur: Susan Johnson
Cast: Lana Condor, Noah Centineo, Janel Parrish, Anna Cathcart, Trezzo Mahoro, Madeleine Arthur, Emilija Baranac, Israel Broussard, John Corbett
Tagline: The letters are out.
Genre: Drama | Romantiek | Boekverfilming
Kijkwijzer: Alle leeftijden (Grof taalgebruik)

Lara Jean Covey schrijft brieven aan al haar voormalige geliefden. De brieven zijn alleen bedoeld voor haar en nooit bedoeld om gelezen te worden door iemand anders. Tot op een dag dat al haar liefdesbrieven verstuurd worden naar haar oude geliefden. Haar leven verandert al snel in een chaos als ze gedwongen is om te gaan met de sociale tegenslag en buiten dat ook de confrontatie moet aangaan met elk van hen.

To all the Boys I’ve Loved Before

Ik weet met 100% zekerheid dat ik afgelopen vrijdag niet de enige was die enthousiast naar Netflix ging om één specifieke film te kijken: To all the Boys I’ve Loved Before. 17 augustus verscheen deze verfilming van het gelijknamige boek eindelijk op Netflix en we keken er massaal naar. Wat wel opvallend was, was dat we de film echt moesten opzoeken door op de loep te klikken en de naam in te vullen. Is het gek dat ik had verwacht dat de film direct als aanrader op het beginscherm zou komen te staan? I think not.

Het was mij zelfs gelukt om mijn vriend te overtuigen deze film samen met mij te kijken. Onder het mom van: dan weet je ongeveer wat ik wel eens lees. Nou was de film niet helemaal zijn ding, maar het was wel leuk dat ik er met iemand over kon praten. 😀

To all the Boys I've Loved Before

Boek vs film

Gelukkig – voor de makers van de film en deze recensie – is het al een hele tijd geleden dat ik Aan alle jongens van wie ik hield heb gelezen. Namelijk alweer meer dan twee jaar geleden. Waarom is dat goed voor de film en de recensie? Dan vergelijk ik namelijk niet het boek en de film tot in detail. Iets dat ik bijvoorbeeld wel deed bij The Darkest Minds, haha. Er waren zeker wel dingen die zijn opgevallen en die niet klopten – waar is de scène met autopech? en hoezo is Mona Margot opeens degene die veel bakt? – , maar omdat ik niet meer exact wist hoe het verhaal verliep deerde het mij minder.

Leuk geacteerd

De acteurs hebben de personages leuk neergezet. Noah Centineo kende ik al uit de tv-serie The Fosters. Ik was dan ook direct bij de aankondiging enorm blij dat hij Peter zou spelen. Het is een hartstikke leuke en goede acteur, en dat blijkt ook weer in To all the Boys I’ve Loved Before. Aan Lana Condor moest ik even wennen. Dat ligt echter denk ik aan het feit dat ik Lara Jean zag als het meisje op de cover van de boeken, haha. Kitty vond ik wel minder grappig dan in het boek. Ik had veel minder feeling met haar. Ik ben er nog niet helemaal over uit of het aan de actrice lag, of aan hoe de grappen in het boek overkomen versus in real life.

To all the Boys I've Loved Before still 3

Cameo

Hebben jullie trouwens ook de cameo gezien van Jenny Han? Wauw, wat kwam ze vol in beeld hè! Liefelijk kijkend hoe haar personages tot leven kwamen. Ik vind het echt superleuk wanneer de makers van boekverfilmingen auteurs er ook op deze manier bij betrekken.

To all the Boys I’ve Loved Before is een fijne romcom voor iedereen die van het genre houdt. Het verhaal komt niet helemaal overeen met het boek, maar volgt wel de grote lijnen. Het is een film die voor je gevoel veel korter duurt dan de anderhalf uur dat deze film telt, en is dus heerlijk om even tussendoor te kijken. In tegenstelling tot het boek eindigt de film niet met een cliffhanger, al wordt er met een extra scène wel gehint naar PS I Still Love You. Kom maar op zou ik zeggen, want deel twee vond ik echt een geweldig boek!

Bekijk op Netflix

Deze post is al 7765 keer gelezen