Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #23 | Deze films keek ik in november

Deze films keek ik in november 2016

Het einde van 2016 is nabij en hiermee komt ook een eind aan de diverse challenges die ik aan het begin van dit jaar ben aangegaan. Ik lig goed op schema, maar zal ik de 100 films halen? De Blindspot Challenge is overigens sowieso gedoemd te falen, daar moet ik nog teveel films voor zien. Vorige maand gaf ik aan dat ik tijdens november hoopte Doctor Strange en Fantastic Beasts and Where to Find them te zien. Die eerste is gelukt, die keken mijn vriend en ik toen we zeven jaar samen waren, maar die tweede hebben we door moeten schuiven naar december.

Films die ik in november heb gekeken, maar waarvan in de komende weken/maanden nog een recensie zal verschijnen of al verschenen is:

Blijf up to date qua welke films ik kijk, of bekijk nog eens de challenges die ik dit jaar aan ben gegaan.

Stripes

The Angry Birds MovieThe Angry Birds Movie

Releasedatum: 18 mei 2016 (NL)
Regisseur: Clay Kaytis, Fergal Reilly
Met stemmen van: Jason Sudeikis (Red), Josh Gad (Chuck), Danny McBride (Bomb), Maya Rudolph (Matilda), Bill Hader (Leonard), Peter Dinklage (Mighty Eagle), Sean Penn (Terence)
Tagline: Why so angry?
Genre: Animatie | Actie | Avontuur | Komedie | Familie
Kijkwijzer: 6+ (Geweld, Angst)

Op een paradijselijk eiland leeft een groep blije, vrolijke en gelukkige vogels, ook al kunnen ze niet vliegen. Maar er zijn een paar buitenbeentjes: Red, een temperamentvolle vogel met een slecht humeur, de hyperactieve supersnelle Chuck en de opvliegende Bomb, met een heel kort lontje… Wanneer er vreemde groene varkentjes op bezoek komen zijn het juist deze buitenbeentjes die moeten uitvogelen wat de varkens van plan zijn.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Toen Angry Birds aangekondigd werd was ik heel enthousiast en wilde ik hem vet graag zien. Uiteindelijk heeft het nog best lang geduurd voordat ik hem daadwerkelijk keek. Geen idee waarom eigenlijk. The Angry Birds Movie is leuk, maar niet heel bijzonder. Als je het spel hebt gespeeld is het grappig om te zien hoe ze karaktereigenschappen hebben toegevoegd op basis van hun doel in het spel. De film is echter wel compleet anders dan ik verwachte, al had ik denk ik niet eens echt verwachtingen. Er bleek echt een verhaal in te zitten, met uiteraard de groene biggetjes als bad guys. Een prima film voor tussendoor.

Stripes

GhostbustersGhostbusters

Releasedatum: 14 juli 2016 (NL)
Regisseur: Paul Feig
Cast: Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon, Leslie JonesChris Hemsworth
Tagline: Answer the call.
Genre: Actie | Komedie | Fantasy | Sci-fi
Kijkwijzer: 12+ (Geweld)

Vier geniale en stoere vrouwen – Erin, Abby, Jillian en Patty – vormen een team dat het op zich neemt bovennatuurlijke verschijningen op te sporen en te neutraliseren. Om deze zware opdracht in goede banen te leiden, schakelen ze de charmante assistent Kevin in.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – De oude ghostbusters heb ik vroeger wel gezien, maar ik herinner mij meer het idee van Ghostbusters – inclusief liedje – dan dat ik mij daadwerkelijk de film herinner. Ik ging dan ook redelijk fris deze reboot in waarbij de Ghostbusters nu vrouwen zijn. Waar deze film vooral in slaagt is humor. Ik heb veel gelachen en dit was voornamelijk dankzij de rol van Chris Hemsworth; hij was werkelijk hilarisch! Vooral ook op het einde heb ik veel om hem moeten lachen. De dames deden het ook prima, maar hun acteerwerk was niet heel verrassend. Leuk voor de fans van het origineel is dat de acteurs uit het origineel hier en daar ook opduiken in deze reboot met een cameo. De CGI en special effects zijn prima en de soundtrack is fijn. Wat mij betreft is Ghostbusters een vermakelijke film voor tussendoor, maar geen hoogvlieger.

Stripes

Nine LivesNine Lives

Releasedatum: 5 oktober 2016 (NL)
Regisseur: Barry Sonnenveld
Cast: Kevin Spacey, Jennifer Garner, Robbie Amell, Cheryl Hines, Mark Consuelos, Malina Weissman, Christopher Walken, Teddy Sears
Tagline: His life just got put on paws.
Genre: Komedie | Familie | Fantasy
Kijkwijzer: 6+ (Geweld, Angst)
Ook bekend als: Meneer Pluizenbol

Komische familiefilm waarin Kevin Spacey verandert in een huiskat om te leren hoe hij een betere vader voor zijn gezin kan zijn.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Soms stuit je op een film omdat je kijkt waar een bepaalde acteur nog meer in speelt. Zo kwam ik een aantal maanden geleden ook bij deze film uit dankzij Robbie Amell. Ik baal nog altijd dat zijn serie The Tomorrow People gecanceld is. Hoge verwachtingen had ik op zich niet, maar ik was zeker nieuwsgierig. Het is een leuke en grappige film, maar het meest storend vond ik de slechte special effects. Wanneer Kevin Spacey de kat is, doet de kat soms hele menselijke dingen waardoor de kat hele rare en onmogelijke bewegingen maakt. Deze zijn toegevoegd als animatie. Erg jammer, ik had het leuker gevonden als ze het met alleen de echte kat hadden gedaan waardoor het wat realistischer was. Nu oogde het nep en lachwekkend. De stukken met een echte kat waren echter wel heel grappig. Het verhaal zelf is vol clichés, maar wel vermakelijk. Zeker leuk om ook te kijken met de kids (als je die hebt).

Stripes

Een bioscoopbezoekje staat nog niet gepland voor december, maar wie weet wat eventueel onverwacht nog gaat komen. Stiekem ben ik eigenlijk al naar de bioscoop geweest, want ik ben weer vrij laat met het schrijven van dit artikel. Ik keek Fantastic Beasts and Where to Find Them en de recensie staat ook al online. Maar verder staan er geen bioscoopbezoekjes gepland. Ik ben vrij tijdens de kerstvakantie, dus wie weet ga ik dan ook nog wel een bezoekje aan de bioscoop brengen. Ik verwacht in elk geval thuis nog diverse kerstfilms te gaan kijken.

Stripes

Welke film wil jij écht nog kijken in 2016?

Deze post is al 2364 keer gelezen