Mini-recensies | Deze films keek ik in juni

Geplaatst op 3 juli 2015 door Jessica in Films / 10 Comments

Deze films keek ik in juni

Het record meeste films in één maand kijken stond nog op 11 films in januari, maar vanaf deze maand heb ik een nieuw record: 13 films in juni! Dit brengt mijn Movie Challenge op een totaal van 54 films en hiermee loop ik vier films voor op schema. Hartstikke mooi dus! Welke films ik deze maand heb gekeken? Lees snel verder voor de mini-recensies.

p.s. Sinds kort geef ik niet meer hartjes aan de hand van wat ik denk dat past bij mijn mening, maar hanteer ik echt een specifieke betekenis achter elk hartje. Deze is als volgt:

• 1 hartje: Hated it
  • 2 hartjes: Didn’t like it
  • 3 hartjes: Liked it
  • 4 hartjes: Really liked it
  • 5 hartjes: Loved it

De halfjes zijn voor degenen die er net tussenin zitten.

Kingsman: The Secret Service

Releasedatum: 12 februari 2015

Een uiterst geheime organisatie rekruteert een ongepolijst maar talentvol straatschoffie voor hun trainingsprogramma. Precies op het moment dat de wereld wordt bedreigd door een IT-genie met kwaadaardige bedoelingen.

Deze film heb ik deze maand zelfs twee keer gezien! De eerste keer keek ik hem met mijn vriend en wist ik nog niet goed wat ik ervan moest verwachten en de tweede keer keek ik hem met mijn ouders en broertje op vaderdag. We zochten een film die leuk zou zijn voor ons alle vier, en ik vond het belangrijk dat – gezien het vaderdag was – mijn vader niet hoefde te schikken voor een romcom (al kan hij daar ook prima van genieten, heerlijk!), maar we ook echt een film keken die hij zelf ook écht leuk zou vinden.

Kingsman: The Secret Service is een niet alledaagse – lichtelijk over de top – spionnenfilm met een grote knipoog naar andere spionnenfilms als bijvoorbeeld James Bond. De film bevat veel humor, maar komt hier en daar ook grof en schokkend uit de hoek. Een aparte combinatie, maar het werkt wel. De acteerprestaties zijn niks om over te klagen en de film is boeiend van begin tot eind. Zeer vermakelijk dus, en als je de film net als ik zonder verwachtingen gaat kijken kan het ook nog zeer verrassend uit de hoek komen. Mijn volledige recensie volgt later deze maand.

HartjeHartjeHartjeHartje½

The Age of Adaline

Releasedatum: 18 juni 2015

Wat als je voor altijd jong en mooi blijft? Het overkomt de jonge moeder Adaline (Blake Lively) na een mysterieus auto-ongeluk in de jaren ’30.

Terwijl de wereld om haar heen doorgaat en haar dochter (Ellen Burstyn) bejaard wordt, wordt Adaline zelf geen dag ouder. Om dit verborgen te houden is ze tientallen jaren veroordeeld tot een eenzaam bestaan, zonder liefde waar ze keer op keer afscheid van zou moeten nemen. Maar dan ontmoet ze de charismatische Ellis (Michiel Huisman)…

The Age of Adaline is een film waar je eigenlijk in moet stappen zonder al te veel te weten. De trailer geeft teveel informatie weg en het wordt dan ook aangeraden de trailer niet verder te kijken dan 00.45. De acteerprestaties zijn uitmuntend en het verhaal interessant. Wat mij betreft is The Age of Adaline zeker een film die je in de bioscoop moet gaan kijken! Lees ook mijn volledige recensie van The Age of Adaline.

HartjeHartjeHartjeHartjeHartje

Annie

Releasedatum: 17 december 2014

De vrolijke en stoer Annie werd door haar ouders achtergelaten toen ze een baby was met de belofte dat ze haar ooit weer op zouden halen. In de tussentijd heeft ze een zwaar bestaan bij haar gemene pleegmoeder Miss Hannigan. Alles verandert wanneer de rijke politicus Will Stacks Annie onder zijn hoede neemt.

Stiekem, had ik wat anders / meer verwacht van deze film. Ik keek vroeger graag naar de originele Annie en had bij een reboot eigenlijk gewoon exacte dezelfde film verwacht, maar dan met nieuwe mensen, maar dat was natuurlijk niet zo slim van mij. Ik heb gewoonweg gewoon een beeld van wie Annie is, en dat is die roodharige krullenbol. Deze nieuwe Annie kan trouwens ontzettend goed zingen (misschien té goed voor de film?). Helaas vond ik Cameron Diaz niet helemaal geschikt voor haar rol als gemene pleegouder. Maar ook hiervoor geldt, ik zie telkens het origineel voor mij en die vrouw was voor mij veel overtuigender in haar rol. Desalniettemin kon ik wel van deze nieuwe versie genieten en krijgt het vier hartjes van mij.

HartjeHartjeHartje½

Barefoot

Releasedatum: 15 juli 2014

Jay, het zwarte schaap van een welgestelde familie, ontmoet de psychiatrisch patiënte Daisy die haar hele leven geïsoleerd is opgevoed. Hij neemt haar mee naar het huwelijk van zijn broer om op die manier zijn ouders ervan te overtuigen dat hij weet wat hij met zijn leven wil. Daisy weet, op haar beurt, met haar wereldvreemde charmes de nodige indruk te maken op de familie en al gauw ontstaat er iets moois tussen de twee buitenbeentjes. Dit romantische en humoristische drama, met Evan Rachel Wood (‘The Wrestler’) als Daisy, is een remake van de Duitse film ‘Barfuss’ uit 2005.

Ik had een mini-recensie gelezen over deze film bij Yvette en daardoor is de film op mijn watchlist gekomen (en ik herkende Scott Speedman ook uit de tv-serie Last Resort, dus dat hielp ook). Deze maand was ik op een avond alleen thuis en toen besloot ik hem ervoor te zetten. Hoewel ik bij het begin van de film nog even twijfelde, werd de film steeds leuker en vond ik de groeiende band tussen de psychiatrische patiente Daisy en Jay erg leuk om te volgen. Hier en daar kun je zeker ook even lachen en enorm meeleven.

HartjeHartjeHartje

Tammy

Releasedatum: 2 juli 2014

Komedie met Melissa McCarthy die samen met haar grofgebekte oma een roadtrip onderneemt.

Meestal vind ik de films van Melissa McCarthy geweldig, het is dan ook een geweldige actrice, maar Tammy viel mij helaas wat tegen. Wat ik jammer vind is dat Melissa McCarthy altijd dezelfde rollen speelt, maar dat is meer een algemene observatie. Het is vooral het verhaal dat ik dit keer helaas minder boeiend vond en de grappen kwamen niet altijd goed uit de verf.

HartjeHartje½

Chappie

Releasedatum: 5 maart 2015

In Chappie, de nieuwe futuristische actiefilm van de regisseur van District 9 en Elysium, wordt misdaad met behulp van robots bestreden door een brute politiemacht. Eén van deze robots wordt gestolen en opnieuw geprogrammeerd waardoor hij de eerste robot wordt die zelf kan nadenken en gevoelens heeft. Wanneer deze androïde, genaamd Chappie, gekidnapt wordt door criminelen vormt hij al snel een bedreiging voor de politiestaat. Alle middelen worden ingezet om hem te vernietigen en te voorkomen dat er meerdere soortgelijke androïden worden geproduceerd.

Chappie is een actiefilm dat actie afwisselt met een fijne mate aan humor. Robot Chappie wordt geweldig en levensecht neergezet en het verhaal houdt je aandacht vast. Jammer vond ik de slechterikken van de film die werden neergezet door de rapgroep Die Antwoord. Over overacteren gesproken… Ondanks dat ik alles behalve onder de indruk was van het acteerwerk van Ninja en Yo-Landi is de film het absoluut waard om te bekijken, al is het maar voor robot Chappie en omdat hij zo geweldig neergezet wordt. Mijn volledige recensie volgt later deze maand.

HartjeHartjeHartjeHartje

Time Lapse

Releasedatum: 15 mei 2015 (VS)

Het jonge koppel Callie (Danielle Panabaker) en Finn (Matt O’Leary) en hun vriend Jasper (George Finn) delen een flat in een appartementencomplex; Als bijverdienste fungeert Finn ook als conciërge. Wanneer hun overbuurman al een tijdje geen teken van leven meer geeft, gaat Finn een kijkje nemen in diens appartement. Hij ontdekt een reusachtige experimentele machine.

Time Lapse is een film die je verstand te boven gaat, maar wel goed laat zien hoe verschillende mensen kunnen reageren op iets onverklaarbaars en een blik op de toekomst. Wat zou jij doen? De politie inschakelen, of het geheim bewaren en ervan profiteren? Misschien zelfs extreem hebberig worden? De acteurs zijn geen A-listers, maar ik vond ze allen goed gecast voor deze film en sterk overkomen. Ik heb echt genoten van deze film, maar snap ook waarom er tot nu toe nog niet bekend is of hij in de Nederlandse bioscopen zal draaien. Het is simpelweg niet een bioscoopfilm, het zal geen groot publiek trekken. Je moet er echt van houden. Maar ik vind het zeker een aanrader! Mijn volledige recensie volgt later deze maand.

HartjeHartjeHartjeHartje

Get Hard

Releasedatum: 7 mei 2015

Als de steenrijke hedgefondsmanager James King (Will Ferrell) wegens fraude wordt veroordeeld tot een lange gevangenisstraf in San Quentin, krijgt hij van de rechter dertig dagen de tijd om zijn zaakjes te regelen. Wanhopig wendt hij zich tot Darnell Lewis (Kevin Hart) om hem voor te bereiden op het leven achter de tralies. Maar James blijkt een vergissing gemaakt te hebben, Darnell is namelijk de hardwerkende eigenaar van een eigen bedrijfje, die nog nooit een bekeuring heeft gehad, laat staan een gevangenisstraf. Samen doen de twee mannen alles om James te harden voor het gevangenisleven en ontdekken al doende dat ze van heel veel dingen een verkeerd beeld hebben, ook van elkaar.

Hoewel mijn vriend deze film wel echt leuk vond, vond ik de film maar zo zo. Het komt er eigenlijk op neer dat de leukste grappen allemaal al in de trailer zaten en dat de rest van de film niet bijster bijzonder is. Het kon mijn aandacht in elk geval niet helemaal te pakken krijgen en ik raakte tijdens de film zo nu en dan ook afgeleid.

Hartje½

Labor Pains

Releasedatum: 11 januari 2010

Komedie met Lindsay Lohan die haar baan probeert te behouden door valselijk te beweren dat ze zwanger is.

Deze film vond ik een aantal jaren geleden, toen ik de film voor het eerst keek, echt geweldig. Ik had zin in een gouden oude, dus zette ik deze er weer eens voor. Hoewel ik de film dit keer iets minder spectaculair vind – waarschijnlijk simpelweg doordat hij inmiddels wat ouder is – is het nog steeds een leuke en grappige film. Lindsay Lohan is hier nog haar oude zelf (voor de botox) en ik vond haar altijd een goede actrice. Daarnaast zag ik heel veel acteurs en actrices voorbij komen die het tegenwoordig gemaakt hebben in tv-series die ik met liefde volg, dus dat is ook erg leuk.

HartjeHartjeHartje

Spy

Releasedatum: 4 juni 2015

Susan Cooper (Melissa McCarthy) is een pretentieloze analist bij de CIA en de miskende held achter vele gevaarlijke operaties. Maar als haar partner (Jude Law) plotseling verdwijnt en een andere topagent (Jason Statham) in opspraak raakt, verruilt ze haar kantoorbaan voor die van infiltrant. Om de mensheid voor een ramp te behoeden, begeeft ze zich in de wereld van een dodelijke wapenhandelaar.

Wat Spy betreft keek ik er al een tijdje naar uit om de film te zien in de bioscoop. Ik zag de poster en daarop direct wie de hoofdrollen zouden spelen en het kon niet missen dat dit weer een nieuwe hit van Melissa McCarthy zou worden. Op een vrijdagavond ging ik gezellig met mijn broertje en hadden de zaal voor ons alleen. Dit heeft niks met de film te maken, maar volgens mij des te meer met het feit dat ik het idee heb dat onze bioscoop niet meer zo goed draait. Hoewel de film misschien iets te lang is – pas in de tweede helft komt de film echt los – is het nog steeds een erg leuke film met fantastische acteurs en een leuk verhaal.

HartjeHartjeHartjeHartje

Jupiter Ascending

Releasedatum: 5 februari 2015

Jupiter Jones werd geboren in een nacht waarin de tekenen erop wezen dat zij voorbestemd was tot grootse dingen. Nu is ze volwassen en kan ze alleen maar dromen van de sterren, want de keiharde realiteit is dat ze overdag toiletten moet schoonmaken en het leven tot nu toe niet echt mee zit. Maar als Caine, een genetisch ontworpen soldaat, op aarde landt om haar op te sporen, ontdekt Jupiter wat de sterren voor haar in petto hadden. Haar genetische handtekening toont aan dat zij de erfgenaam is van een buitengewone erfenis die de balans in de kosmos kan veranderen.

Mijn broertje had al aangegeven dat ik de film niet hoefde te zien in de bioscoop omdat hij zo slecht was dat hij eigenlijk weg had willen lopen. Dat leek me wat overdreven, maar maakte mij wel extra nieuwsgierig naar de film. Deze maand keek ik de film dan eindelijk en inderdaad, de film is niet echt goed. Het enige dat goed was waren de special effects (voor het grootste deel in elk geval). Ik miste voornamelijk de connectie tussen de twee hoofdpersonen (Kunis en Tatum), er was totaal geen chemie. Daarnaast liet ook het verhaal te wensen over en voelde het aan als één grote mislukking. Jammer, want ik had meer verwacht van een cast waar ook Eddie Redmayne onderdeel van uit maakt (hier vond ik hem helaas maar irritant).

HartjeHartje

Center Stage: Turn it Up

Releasedatum: 20 januari 2009

De danseres Kate Parker, die alles van zichzelf geleerd heeft, heeft altijd al willen optreden met het American Academy Ballet. Maar als zij na een auditie niet aanvaard wordt, leert zij dat er meer nodig is dan precisie en perfectie om succesvol te zijn in de danswereld. Met een bocht van 90 graden gaat zij naar een hip-hopclub en met de hulp van een goed uitziende voormalige hockey-speler, vindt zij misschien de passie terug die zij nodig heeft om haar dromen te doen uitkomen.

Ik zette deze film ervoor omdat ik twijfelde of ik deze film al gezien had. Al snel kwam ik erachter dat ik hem al wel had gezien, maar het verhaal niet goed meer herinnerde. Center Stage vond ik geweldig, maar Center Stage: Turn it Up is helaas niet zo geweldig. De hoofdpersoon is mijn grootste irritatiepunt. Ze heeft een kinderlijk stemmetje en haar mond heeft maar één vorm waarbij je continu haar tanden ziet. De acteurs in de film acteren niet allemaal even geweldig, maar je kunt wel zien dat het allemaal professionele dansers zijn en ze dansen dan ook goed. De meeste dansen zijn niet spectaculair, maar net als in de Step Up films wordt het beste bewaard voor de eindproductie, die ook hier het meest indrukwekkend is. Hoewel de film uiteindelijk leuk was om te zien, moet je het echt niet vergelijken met het eerste deel en al helemaal niet met de veel betere Step Up films.

HartjeHartjeHartje

Heb jij nog leuke films gekeken in juni?

Ook interessant: