9 November – Colleen Hoover | Boekrecensie

9 November – Colleen Hoover | Boekrecensie9 November door Colleen Hoover
Verschenen: 6 juni 2017 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 317
Genre: New Adult
Lees ook: Sterrenhemel, Onvoorwaardelijk, Misschien Ooit, Misschien Nooit, Oprecht, Nooit Meer, Uitzonderlijk, Misschien Nu, It Starts with Us / Vanaf Nu, Slammed, Point of Retreat, This Girl, Too late / Vuurgevaarlijk

Dezelfde datum, dezelfde plek, vijf jaar lang

Fallon lijdt nog steeds onder de gevolgen van een heftige brand die haar voor het leven heeft getekend. Op de dag dat ze naar New York verhuist, ontmoet ze Ben. Ze brengen de rest van de dag samen door en op het vliegveld spreken ze af elkaar de komende vijf jaar jaarlijks op deze datum en plek te zullen ontmoeten. Maar wat gewoon een leuke afspraak lijkt, zou voor Ben weleens meer kunnen zijn. Heel veel meer.

9 November

Wanneer deze recensie verschijnt, is de recensie al ruim drie weken geleden geschreven. Maar op het moment dat ik dit schrijf heb ik het boek pas net een dag uit. En ik weet niet hoe ik de recensie moet beginnen. Laat ik beginnen met mijn verwachtingen. Het is Colleen Hoover, dûh! Natuurlijk zou het weer een fijn boek worden. Ik ben niet anders van haar gewend. Alleen Oprecht viel een beetje tegen tussen toppers als Misschien Ooit en Sterrenhemel. En die was stiekem zelfs dan nog steeds best goed. Toch ging ik vrij open 9 November in. Ik had meer dan positieve geluiden voorbij zien komen sinds November 9 in het Engels uit was gekomen, dus ik ging er vanuit dat ik hem ook wel goed zou vinden. Ik ging er vanuit dat het boek in maximaal twee dagen uit zou zijn. Meer voorspellingen durfde ik niet te doen; ik wilde de verwachtingen ook weer niet te hoog leggen.

9 november - Colleen Hoover

Hooked

Toen ik op een zondagochtend, na heerlijk uitgeslapen te hebben, lekker buiten ging zitten en 9 November erbij pakte, was ik direct hooked. Hoe doet ze dat toch altijd? Ze weet je vanaf de eerste zin in het boek te zuigen en je vast te houden. En vasthouden is iets dat ze zeker heeft gedaan. Ik heb aan één stuk doorgelezen. Ik baalde dat toen ik nog maar 50 pagina’s te gaan had, ik echt op bed moest omdat de wekker om 6 uur alweer zou gaan voor mijn werk. Toen ik de volgende ochtend opstond, nam ik ook direct het boek mee aan de hand en las ik tijdens het ontbijt en in de auto verder (mijn vriend reed).

Geweldige chemie

Waarom het zo goed werkt is dat de twee personages een geweldige chemie hebben en het boek vooral in het begin ook veel humor bevat; ik heb vaak hardop moeten lachen. Colleen Hoover doet in dit boek ook goed doet aan zelfspot. Niet wat zichzelf betreft, maar boeken. Als liefhebber van het genre romantische boeken zal je veel kunnen lachen. Wanneer er een cliché voorbij komt, dan heeft ze het al met een opmerking van één van de personages omver gehaald voordat je er als lezer over zou kunnen vallen. De plottwists vind ik weer meesterlijk. Soms deden die mij helemaal opleven, of hakte ze mijn hart even aan mootjes. Ik zag de meeste wendingen ook niet aankomen. Jeetje jongens, wat is 9 November een heerlijk boek!

9 november - Colleen Hoover

Cross-over?

Voor wie goed oplet en Onvoorwaardelijk heeft gelezen zit er nog een leuke knipoog in. Man, wat was dat een leuke verrassing! Ik kan mij zo niet herinneren of ze zoiets al eerder heeft gedaan, maar het mag van mij zeker vaker. Interessant is het concept, dat alleen maar 9 november beschreven wordt, jaren achtereen. Ik vroeg mij af of we zo niet teveel zouden missen van de levens van de personages. Ook tijdens het lezen merkte ik dat ik hoopte dat sommige dingen die je als lezer niet (geheel) op die dag te weten komt, toch nog te weten zou komen. Maar Colleen Hoover zou Colleen Hoover niet zijn als ze dat niet perfect had uitgewerkt. Colleen Hoover heeft zichzelf echt weer overtroffen. Ik vind het lastig om favorieten te hebben, gezien ze zoveel meesterlijk goede boeken schrijft. Maar 9 November is zeker mijn favoriet van dit moment. Read it people! Read it!

9 November is wat mij betreft perfectie. De humor, de chemie tussen de personages, maar vooral ook hoe goed het verhaal in elkaar zit. She did it again! Ze heeft mij verliefd laten worden op 9 November. Voor mij bevat 9 November letterlijk geen enkel minpunt. Ik kon uren achtereen lezen zonder dat ik het verhaal vond indutten. Ik leefde enorm mee en kon echt niet stoppen met lezen. O, en zo-veel FEELS! 9 November is een heerlijk en lief boek en ik raad het een ieder aan die ook maar een beetje een romantisch hart heeft.

Deze recensie is onderdeel van een blogtour. Lees morgen verder bij The Book Review.

Deze post is al 3225 keer gelezen