Filmrecensie | Ant-Man (2015)

: 23 juli 2015
Regisseur: Peyton Reed
Cast: Paul RuddMichael Douglas, Evangeline Lilly, Corey Stoll, Bobby Cannavale, Judy Greer, Michael Peña
Tagline: This July, heroes don’t come any bigger.
Genre: Actie | Avontuur | Sci-fi
Kijkwijzer: 12+ (Geweld)

De volgende evolutie van het Marvel Cinematic Universe brengt een origineel lid van de Avengers voor de eerste keer naar het grote scherm in Marvel’s Ant-Man. Meesterdief Scott Lang moet zijn innerlijke held aanvaarden en zijn mentor Hank Pym helpen om het geheim van zijn spectaculaire Ant-Man uniform te beschermen tegen een nieuwe generatie van opkomende bedreigingen.

Mierman?

Hoewel ik al ontzettend veel enthousiaste recensies had gelezen van Ant-Man en ikzelf er ook heel graag heen wilde, had ik geen enorm hoge verwachtingen van de film. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik het moeilijk voor kon stellen hoe een mierman een indrukwekkende film neer zou kunnen zetten en ik mij moeilijk voor kon stellen hoe dit zou werken. Aan Paul Rudd zou het sowieso niet liggen, want ik ben gek op hem als acteur en daarnaast valt Marvel ook vrijwel altijd goed in de smaak bij mij. Ik was dus erg benieuwd hoe de film mij zou bevallen. Jullie ook?

Ant-Man still

Goed uit de verf

Ant-Man is absoluut een toevoeging in het Marvel universum. Het is een film die humor en drama weer perfect combineert en waarbij de personages uitmuntend neer worden gezet. In Ant-Man komen zowel de hoofd- als bijpersonages goed uit de verf en hebben ze allen toegevoegde waarde. Ik heb zowel genoten van de hoofdpersoon gespeeld door Paul Rudd, maar heb ook enorm gelachen om bijvoorbeeld een bijrol van acteur Michael Peña.

Humor

Daarnaast vind ik de humor in deze film geweldig. De mogelijkheden die je hebt met een superheld die kan wisselen van grootte, van mens tot zo klein als een mier, blijken enorm uitgebreid en zorgen voor werkelijk hilarische momenten. Het verhaal is interessant neergezet en ze hebben alle kansen om alles eruit te halen wat erin zit optimaal benut.

Ant-Man still

Een ander soort superheld

We hebben enorm veel superhelden, maar Ant-Man is anders. Hij is uniek in zijn soort en daardoor is de film extra leuk. Het is geen standaard superheld, het is iets anders dan we gewend zijn. Net als dat iedere Avenger iets heeft dat hem of haar uniek maakt, is Ant-Man ook uniek, maar lijkt minder te staan op het hele superhelden gebeuren. Er is zelfs letterlijk een moment in de film waarin hij iets zegt als: “Kun je niet beter The Avengers hiervoor bellen?” Wat ook extra leuk is, is het feit dat Ant-Man op zichzelf lijkt te staan, maar toch duidelijk tot het Marvel universum behoort. Een letterlijke verwijzing naar The Avengers, met de quote die ik net noemde, en The Falcon maken dit duidelijk, alsook natuurlijk de end credit scènes en het feit dat we een Hayley Atwell met verouderende make-up zagen.

Ant-Man is werkelijk fantastisch. Ik heb genoten van de heerlijke humor die we kennen van zowel Marvel als Paul Rudd gecombineerd met drama en actie, en de film zat goed in elkaar. Het is echt een film die ik het waard vind twee keer te kijken, mijn broertje heeft hem zelfs twee dagen achter elkaar in de bios gekeken zonder verveeld te raken. Tip: blijf zitten tot het einde van de film, hoelang die credits ook duren (wij kregen een lachstuip tijdens het wachten en werden bijna de zaal uitgekeken door de schoonmakers). Er zijn twee(!) extra scènes, dus blijf zitten, it’s worth it!

Deze post is al 2687 keer gelezen