Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , ,

Mini-recensies | Deze films keek ik in juli

Deze films keek ik in juli

Juli was de maand waarin het mooie weer echt doorbrak, en dit had natuurlijk gevolgen voor het aantal uur dat ik voor de beeldbuis door zou brengen. Waar ik in juni mijn record aantal films in één maand overtrof, heb ik deze maand vrij weinig films gezien, namelijk zeven. Wel opmerkelijk was dat ik er achteraf achter kwam dat het allemaal films uit 2015 zijn. Benieuwd welke films ik heb gezien en wat ik ervan vond? Lees snel verder. Edit: deze post ging de 31e juli online met het idee dat ik geen film zou kijken die dag, maar onverwacht ging ik toch nog naar de bios. Ik heb dus acht film gekeken deze maand en onderaan Ant-Man nog toegevoegd.

Magic Mike XXL

Releasedatum: 2 juli 2015

Ze zijn terug in Magic Mike XXL: Channing Tatum, Matt Bomer, Joe Manganiello, Kevin Nash, Adam Rodriguez en Gabriel Iglesias, de hoofdrolspelers uit de kaskraker van 2012, Magic Mike. Drie jaar nadat Mike op zijn hoogtepunt het strippersleven vaarwel zei, besluiten de overgebleven leden van de Kings of Tampa ook de handdoek in de ring te gooien. Maar dan wel op hun manier: Nog één keer knallen in Myrtle Beach, samen met de legendarische Magic Mike in de spotlights. Onderweg naar hun allerlaatste show, met stops in Jacksonville en Savannah waar ze oude kennissen ontmoeten en nieuwe vrienden maken, leren Mike en de mannen nieuwe moves en schudden ze op verrassende wijze het verleden van zich af.

Magic Mike XXL is leuker dan het eerste deel en bevat naar mijn idee een verhaal dat meer aanspreekt in de vorm van een roadtrip en bevat meer humor. Hoewel de grote spectaculaire solo acts niet allemaal even geweldig waren, zitten er wel heel veel leuke en sexy danscènes is de film. De film spreekt alle leeftijden en soorten vrouwen aan (niet te jong natuurlijk) doordat, net als in de eerste film, een diverse groep mannen het beeld vult, maar je merkt dat het wel is geschreven door iemand uit de generatie waarin we allemaal verliefd werden op boeken en films als Harry Potter en Twilight, door met een knipoog daarnaar te refereren. Op een diepzinnig verhaal hoef je natuurlijk niet te wachten, maar het acteerwerk is prima. Wil je een leuke girls-night? Dan is Magic Mike zeker een aanrader!

HartjeHartjeHartjeHartje

The Longest Ride

Releasedatum: 9 april 2015

De film gaat over generaties, twee met elkaar verweven liefdesverhalen, uitdagingen en de eeuwige beloning van blijvende liefde. Gebaseerd op de bestseller van Nicholas Sparks (auteur van ‘The Notebook’). The Longest Ride vertelt over de liefde tussen voormalig rodeokampioen Luke (Scott Eastwood), die zijn comeback wil maken, en de studente Sophia (Britt Robertson), die op het punt staat haar droombaan te krijgen in de kunstwereld van New York. Hun verschillende wegen en botsende idealen stellen hun relatie zwaar op de proef. Totdat Sophia en Luke in contact komen met Ira (Alan Alda) en hun leven totaal verandert. Ira’s herinneringen aan zijn geliefde vrouw en hun tientallen jaren durende romance, inspireert het jonge stel.

Persoonlijk vond ik dit één van de minder leuke verfilmingen van de Nicholas Sparks boeken. Niet door hoe het verfilmd is, want het boek heb ik nog niet gelezen, maar in het algeheel kon deze film mij minder boeien. Er was voor mij niks dat er specifiek uitsprong en verrassend was het ook niet. Voor mij was de film dus amper vermakelijk, ik zal hem geen twee keer kijken en zal hem hoogstwaarschijnlijk snel weer vergeten zijn.

HartjeHartje½

Jurassic World

Releasedatum:  11 juni 2015

Steven Spielberg keert terug als uitvoerend producent van het langverwachte nieuwe deel uit de populaire Jurassic Park filmreeks, Jurassic World. Colin Trevorrow regisseert het nieuwe actie-avontuur naar een screenplay van Derek Connolly. Frank Marshall en Pat Crowly produceren de film.

Jurassic Park heeft mij nooit getrokken om te gaan kijken, Jurassic World wel. Of dit nou aan Chris Pratt lag of het feit dat deze film minder oud is (of beide) durf ik niet 100% procent te garanderen, maar ik denk het wel. Uiteindelijk vond ik dit een leuke film, maar niet spectaculair. Al lette ik dankzij de recensie van Cinefille wel heel erg op het haar van Claire en hoe ze zo goed kon rennen op die hakken haha.

Woman in Gold

Releasedatum: 28 mei 2015

Het indrukwekkende Woman in Gold is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Maria Altmann (Helen Mirren), een Holocaust overlevende die al jaren in gevecht is met de Oostenrijkse overheid om een iconisch schilderij van Gustav Klimt. Het beroemde schilderij is van haar familie op een wrede manier afgenomen door de Nazi’s, net voordat de Tweede Wereldoorlog uitbrak. Samen met haar advocaat E. Randol Schoenberg, een rol van Ryan Reynolds, strijdt ze tot aan de Hoge Raad aan toe om het familiestuk naar huis te brengen…

Woman in Gold past in het rijtje films met vooral een informatieve waarde. Films over een waargebeurd verhaal dat op deze manier vorm is gegeven entertainen mij op een andere manier dan films die niet zijn gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Ze krijgen over het algemeen nooit vijf hartjes, maar ik vind ze vooral interessant om een keer te zien en te beseffen dat zoiets in elk geval deels in werkelijkheid is gebeurd. Zo ook Woman in Gold. Het is niet een film die ik twee keer zal kijken, maar wel een film die leuk was om te zien, al is het maar om de indrukwekkende informerende waarde.

HartjeHartjeHartje

Minions

Releasedatum: 1 juli 2015

Het verhaal van de Minions begint miljoenen jaren geleden, toen een Minion niet meer was dan een eencellig geel organisme. Door de jaren heen zijn ze geëvolueerd tot hulpjes van de meest verschrikkelijke slechteriken, van T. Rex tot Napoleon. Helaas waren ze niet zo succesvol in het uitvoeren van hun taak en raakten ze werkloos.

Eén Minion, genaamd Kevin, heeft een idee: samen met de rebelse Stuart en de schattige Bob gaat hij op zoek naar een nieuwe slechterik om te assisteren. De drie vrienden raken verzeild in een spannend avontuur dat hen naar een geschikte nieuwe meester leidt: ’s werelds eerste vrouwelijke superschurk Scarlet Overkill (Sandra Bullock). Kevin, Stuart en Bob reizen van het ijskoude Antarctica naar New York City in de jaren ‘60. Uiteindelijk belandt het vrolijke gele trio in Londen, waar zij hun grootste uitdaging aangaan: het redden van alle Minions.

Minions is simpelweg een film waar je hoe dan ook keihard om zal lachen. Ik heb genoten van die lieve, schattige en soms niet altijd even slimme Minions en denk dat dit zeker een film is die ik zal herkijken als ik behoefte heb aan een simpele, maar hilarische film (al twijfel ik of ik dan de stukjes met Scarlett Overkill zal skippen). Daarnaast, wie houdt er nou niet van Kevin, Stuart en die schattige Bob? Ik kijk er naar uit dat er een derde deel van Despicable Me komt, want de Minions doen het toch wel erg goed in combinatie met Gru. Nu heb ik jullie nog maar één ding te vertellen: BANANA!

HartjeHartjeHartjeHartje

Big Game

Releasedatum: 7 mei 2015

In het spectaculaire actie-avontuur Big Game ontsnapt de president van de Verenigde Staten (Samuel L. Jackson) ternauwernood aan een terroristische aanslag op zijn regeringsvliegtuig. Als hij met een vluchtcapsule in de uitstrekte bossen van Scandinavië landt, is de president aangewezen op hulp uit onverwachte hoek. Hij wordt namelijk gevonden door de jonge Oskari (Onni Tommola), die met pijl en boog in zijn eentje het bos ingestuurd is om zich te bewijzen als jager. Terwijl de CIA en het leger een gigantische zoektocht op touw zetten, is het aan de Finse tiener om de machtigste man ter wereld uit de handen van terroristen te houden.

Big Game vond ik een leuke film om te kijken, maar als ik ga kijken naar geloofwaardigheid… tsjah dan is het het gewoon niet. Het is een prima film om tussendoor te kijken, maar niet een film die het waard is om voor naar de bioscoop te gaan. Het is vol actie, maar er zijn wel een aantal momenten geweest dat deze film mij liet fronsen. Echter als je er niet teveel bij nadenkt kan het een vermakelijk film zijn.

HartjeHartjeHartje

Unfinished Business

Releasedatum: 13 augustus 2015

Komedie met Vince Vaughn die naar Europa op zakenreis gaat, wat helemaal uit de hand loopt
Daniel Trunkman probeert te voorkomen dat zijn eigen zaak failliet gaat. Daarom vertrekt hij met zijn enige twee werknemers naar Europa om een grote deal te sluiten. Eenmaal aangekomen blijkt Vaughns vroegere baas de grote concurrent te zijn. Samen met zijn twee reisgenoten haalt Daniel alles uit de kast om de grote klant binnen te halen.

Deze film komt in augustus hier in Nederland in de bioscoop. Persoonlijk vind ik het een hele leuke en grappige film, vooral de delen met Dave Franco zijn echt heel goed gedaan. Hij speelt een ander soort personage dan dat ik van hem gewend ben, maar hij doet het wel met verve. Maar ik vind het geen film waarvoor je speciaal naar de bioscoop moet gaan. Het is een vermakelijke film, maar geen topper.

HartjeHartjeHartje

Ant-Man

Release datum: 23 juli 2015

De volgende evolutie van het Marvel Cinematic Universe brengt een origineel lid van de Avengers voor de eerste keer naar het grote scherm in Marvel’s Ant-Man. Meesterdief Scott Lang moet zijn innerlijke held aanvaarden en zijn mentor Hank Pym helpen om het geheim van zijn spectaculaire Ant-Man uniform te beschermen tegen een nieuwe generatie van opkomende bedreigingen.

Hoewel ik al ontzettend veel enthousiaste recensies had gelezen van Ant-Man en ikzelf er ook heel graag heen wilde, had ik geen enorm hoge verwachtingen van de film. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik het moeilijk voor kon stellen hoe een mierman een indrukwekkende film neer zou kunnen zetten en ik mij moeilijk voor kon stellen hoe dit zou werken. Aan Paul Rudd zou het sowieso niet liggen, want ik ben gek op hem als acteur en daarnaast valt Marvel ook vrijwel altijd goed in de smaak bij mij. En dat deed het ook. Ant-Man is werkelijk fantastisch. Ik heb genoten van de heerlijke humor die we kennen van zowel Marvel als Paul Rudd en de film zat goed in elkaar. Het is echt een film die ik het waard vind twee keer te kijken, mijn broertje heeft hem zelfs twee dagen achter elkaar in de bios gekeken zonder verveeld te raken.

HartjeHartjeHartjeHartjeHartje

Welke film uit 2015 keek jij deze maand?

Deze post is al 2125 keer gelezen