Boekrecensie | Anders dan je dacht – Elle Kennedy

Boekrecensie | Anders dan je dacht – Elle KennedyAnders dan je dacht door Elle Kennedy
Serie: Avalon Bay #1
Verschenen: 25 augustus 2022 bij Love Books
Format: Paperback, aantal pagina's: 368
Genre: Contemporary, New Adult, Roman

Mackenzie ‘Mac’ Cabot is de perfecte dochter en vriendin. Ze doet altijd wat er van haar verwacht wordt en houdt zich netjes aan de regels. Maar het liefst wil Mac zich op haar grote droom richten: het runnen van een eigen bedrijfje. Omdat ze van haar ouders eerst een diploma op zak moet hebben, verhuist Mac naar het kuststadje Avalon Bay om daar te studeren.
Cooper Hartley is een echte bad boy. Hij is avontuurlijk en eerlijk, en haalt al snel Macs geordende leventje overhoop. Cooper kan als een van de weinigen door Mac heen kijken en zien wie ze echt is, en de twee beginnen voor elkaar te vallen. Maar net als Mac zich eindelijk geaccepteerd begint te voelen door Cooper en zijn vrienden, dreigt het geheim dat hij voor haar verborgen heeft gehouden alles kapot te maken.

Heerlijke weglezers

Zoals jullie wel weten ben ik gek op de verhalen van Elle Kennedy. Zowel degenen die ze in duo schrijft, als die ze helemaal alleen schrijft. Het zijn altijd heerlijke weglezers. Hier en daar is er eens een keertje eentje iets minder, maar altijd lezen ze lekker vlot weg. Natuurlijk was ik dan ook enorm nieuwsgierig naar haar nieuwste boek: Anders dan je dacht.

Anders dan je dacht - Elle Kennedy

Anders dan je dacht

Anders dan je dacht draait om Mackenzie ‘Mac’ Cabot en Cooper Hartley. Mac is een zogenaamde kloon. Althans zo noemen de inwoners van Avalon Bay haar en haar rijke ouders, vrienden en studiegenoten. Maar Mac is anders. Zij doet wat van haar verwacht wordt, terwijl ze er heimelijk naar verlangt haar eigen weg in te slaan. Cooper is niet zo fortuinlijk wanneer het op geld aankomt. Hij en zijn tweelingbroer Evan moeten de eindjes aan elkaar knopen en keihard werken. Wanneer Macs ontrouwe vriendje ervoor zorgt dat Cooper wordt ontslagen, wil hij hem terugpakken. Maar dat loopt allemaal net iets anders…

Geloofwaardigheid

Oké, eerst moet mij even iets van het hart. Ik vind het plaatje van Connor op de cover van Anders dan je dacht niet mooi. Ik weet het niet, het ziet er wat gek uit in mijn ogen op de één of andere manier. Daarnaast klopt de tekening ook nog eens niet, want het anker zit in zijn nek, niet op zijn arm. Goed, dat terzijde, covers laat ik sowieso nooit meetellen in het aantal sterren.

Inhoudelijk had ik in het begin wat problemen met de geloofwaardigheid. Vaak moet je er bij dit soort romans sowieso niet teveel zout op leggen. Maar Mac heeft een vriendje, en in tegenstelling tot hem, was zij behoorlijk trouw aan hem. Ik vond het dan ook niet heel logisch dat zij een soort insta-love ervoer. Het paste gewoon niet. Ik had het interessanter gevonden als Mac er wat langer over had gedaan om voor Cooper te vallen. Hem nog wat meer aan het werk had gezet. Dan had ik het al een stuk realistischer gevonden. Nu ging het way to makkelijk.

Anders dan je dacht - Elle Kennedy

Echt hun eigen persoon

Gelukkig is dat ook het enige waar ik echt over viel tijdens het lezen van Anders dan je dacht. De rest van het verhaal las wederom heerlijk vlot door. Cooper en zijn broer Evan vond ik geweldig. Ze lijken op elkaar, maar zijn toch ook echt hun eigen persoon. Mackenzie is een fantastische doorzetter, waarvan op een bepaald vlak haar ogen nog even geopend moesten worden. Ik heb genoten van het verhaal over wie ze zijn en waarom ze zo zijn, en hoe ze daarin misschien niet eens zoveel van elkaar verschillen ondanks de geldkloof. Wie Daisy is ga ik jullie niet vertellen, maar haar vond ik ook geweldig!

Anders dan je dacht is weer een heerlijk vlot geschreven verhaal van Elle Kennedy. Hoewel het verhaal duidelijk anders is dan bijvoorbeeld haar Off Campus-serie, zie je toch ook wel degelijk veel overeenkomsten. Zo schrijft ze wel vaker over de kloof tussen rijk en arm, en is altijd wel één van de hoofdpersonen studerende. Ik vond het jammer dat er een soort insta-love aanwezig was; deze vond ik niet bij het personage passen. Desondanks heb ik weer genoten, en ben ik ook héél benieuwd naar Evans verhaal.

Wat is jouw favoriete boek van Elle Kennedy?

Of koop dit boek bij Libris of Boekenwereld

Deze post is al 925 keer gelezen