Boekrecensie | De Jacht – Elle Kennedy

De Jacht - Elle Kennedy
Boekrecensie | De Jacht – Elle KennedyDe Jacht door Elle Kennedy
Serie: Briar U #1
Verschenen: 9 april 2020 bij Uitgeverij Volt, Love Books
Format: Paperback, aantal pagina's: 384
Genre: New Adult, Romantiek

Er wordt altijd gezegd dat tegenpolen elkaar aantrekken. Dat lijkt te kloppen, want ik snap echt niet waarom ik me anders zo aangetrokken voel tot Colin Fitzgerald. Hij is helemaal niet mijn type: hij zit onder de tattoos en is gek op gamen en ijshockey. Bovendien denkt hij dat ik oppervlakkig ben. En er zijn nog meer problemen:
– Hij is heel goed bevriend met mijn broer.
– Zijn beste vriend is verliefd op me.
– En ik woon met hem in één huis.

Eigenlijk doet dat er allemaal niet toe. Ik heb genoeg aan mijn hoofd en hij heeft me heel duidelijk gemaakt dat hij me niet ziet zitten, ook al knettert het altijd tussen ons.
Maar mocht mijn sexy huisgenoot ooit van gedachten veranderen, dan weet hij me te vinden…

De jacht is het eerste deel in de Briar U-serie van Elle Kennedy, die zich afspeelt op de fictieve Briar University. Alle delen zijn los van elkaar te lezen. Ook schreef Elle Kennedy een serie van vier boeken die zich in dezelfde omgeving afspeelt, getiteld Off Campus.

Van Off-Campus naar Briar-U

Nadat ik recent eindelijk het laatste deel in de Off-Campus-serie las, ben ik direct doorgegaan met diens spin-off: de Briar-U-serie. Een deel van het boek heb ik geluisterd (tijdens het doen van de was, het sporten, etc.) en een deel heb ik gewoon gelezen (dat gaat toch net wat sneller). Het boek stond gelukkig al in de kast. Vandaag lees je wat ik van De Jacht, het eerste deel in deze serie, vond.

De Jacht - Elle Kennedy

De Jacht

De Jacht draait om Summer Heyward Di Laurentis en Colin Fitzgerald. Die namen kunnen je bekend voorkomen wanneer je de Off-Campus-serie al hebt gelezen. Want Summer is Deans zusje, en Fitz was één van zijn teamgenoten. Summer en Fitz lijken elkaars uiterste, maar toch vallen ze voor elkaar. Alleen weten ze dit niet… Door gedoe met haar studentenvereniging heeft ze geen kamer meer, en regelt Dean dat ze bij Fitz, Hollis en Hunter kan wonen. Die laatste is trouwens óók verkikkerd op Summer. Oh-oh…

Heerlijke weglezers

De boeken van Elle Kennedy zijn altijd heerlijke weglezers. Het Einde vond ik iets minder, maar desalniettemin geniet ik van elk boek van haar hand. Oók de boeken die ze heeft geschreven als Erin Watt; zo heb ik haar zelfs leren kennen. Heerlijke verhalen die je in no-time uitleest. Zijn de boeken erg diepzinnig? Nee. Is dat altijd nodig? Nee, zeker niet. Vaak genoeg hebben we júíst behoefte aan de wat makkelijkere en absoluut vermakelijke verhalen. Elle Kennedy schrijft lekker vlot. Je gaat net zo lekker door het verhaal heen als met je hand door stilstaand water.

De Jacht - Elle Kennedy

Echte personages

Ondanks dat dit lekker makkelijke boeken zijn, zit er wel altijd iets in dat het verhaal pit geeft. Zo krijgen we in De Jacht te maken met personages die zichzelf hebben moeten vormen te midden van een vechtscheiding, ADHD en leerproblemen hebben, last hebben van vooroordelen en meer. Zo worden de beeldschone personages niet slechts mooie mensen, maar echte mensen. Mijn broertje heeft recent de diagnose ADHD gekregen en ik herkende veel van dat personage en wat zij erover vertelde in wat mijn broertje mij heeft verteld. Daarnaast ga je gewoon van deze personages houden. Je gunt elk personage een happily ever after – oké, misschien enkele personages niet… – en ik hoop dat ze dit ook in de komende delen gaan vinden.

De Jacht is het heerlijke eerste deel in de Briar-U-serie van Elle Kennedy. Het is genieten geblazen om te zien hoe Fitz en Summer elkaar als complete tegenpolen weten te vinden, maar ook hoe ze elkaar juist enorm afhouden door hun verleden, misverstanden en omstandigheden. Ik vind het jammer dat het verhaal met Hunter een open einde heeft gekregen. Maar ik vermoed dat we heel snel meer over hem en zijn toekomst gaan lezen.

Welke boeken van Elle Kennedy heb jij al gelezen?

Of koop het boek bij de lokale boekhandel.

Deze post is al 771 keer gelezen