Boekrecensie | Het Einde – Elle KennedyHet Einde door Elle Kennedy
Serie: Off-Campus #3
Verschenen: 18 juli 2019 bij Uitgeverij Volt, Love Books
Format: Audioboek, Paperback, duur audioboek 13 uur en 14 minuten
voorgelezen door: Nathalie van Gent, Nick de Bont
Genre: Contemporary, New Adult, Romantiek

Dean Di Laurentis krijgt altijd alles wat hij wil. Hij is nog geen meisje tegengekomen dat zijn charmes kan weerstaan. Totdat hij Allie ontmoet.

Allie Hayes gaat bijna afstuderen, maar heeft nog geen idee wat ze daarna wil gaan doen. En ze heeft het ook nog eens net uitgemaakt met haar vriend. Een rebound met Dean, de one night stand-koning van het populaire ijshockeyteam, kan ze niet weerstaan. Maar één ding weet ze zeker: een herhaling van de wilde nacht met Dean gaat er niet komen.

Dean heeft een geweldige nacht met de gevatte Allie, en hij blijft daarna maar aan haar denken. Maar Allie zegt dat het bij die ene keer moet blijven en dat ze alleen vrienden wil zijn. Dat laat Dean niet zomaar gebeuren en hij zet alles op alles om Allie te veroveren.

Fan van Elle Kennedy

Sinds ik De Royals heb gelezen is Elle Kennedy een autobuy-author voor mij geworden. Ze schrijft van die heerlijke boeken waar je doorheen vliegt en waar je niet al te veel bij hoeft na te denken. Na De Deal en De Fout, was het tijd voor deel drie in de Off-Campus-serie: Het Einde. Omdat ik het boek nog niet in huis had, heb ik het boek grotendeels (ik denk wel negentig procent) geluisterd via Storytel. En ik wil Uitgeverij Volt één ding vragen: kunnen jullie Nick de Bont alsjeblieft nooit meer gebruiken als voorlezer? De Engelse woorden die in dit boek voorkomen, kan hij niet goed uitspreken, en dit irriteerde mij mateloos tijdens het luisteren…

Het Einde - Elle Kennedy

Het Einde

Het Einde gaat over Dean DiLaurentis en Allie Hayes. Dean woont samen met Logan en Garrett, welke we in deel één en twee hebben leren kennen. Allie is het huisgenootje van Hannah uit deel twee. Dean is de player of all players, loopt het liefst continu zonder shirt, en een dag zonder seks is een dag niet geleefd. Allie kan zich bijna niet voorstellen een leven zonder vriendje te leiden. Ze heeft eigenlijk altijd wel een vaste relatie, en dit zijn ook altijd relatief lange relaties. One night stands? Daar doet ze niet aan. Totdat…

Toch iets minder

Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik Het Einde toch wel één van de minste boeken van Elle Kennedy vind. Het Einde had voor mijn gevoel namelijk vrij weinig verhaal. En wat ik altijd zo leuk vind aan haar boeken, is dat ze luchtig zijn, maar ze onderliggend wel een serieus verhaal hebben. Dit boek bevat voor mijn gevoel zeventig procent seks, en dertig procent verhaal. Misschien zelfs nog wel iets minder verhaal.

Het Einde - Elle Kennedy

Graag meer verhaal

Pas tegen het einde zie je echt een diepere laag in het verhaal komen, maar op dat moment vond ik het eigenlijk al wat te laat. Ik was al bijna op het einde van het boek… Op dat moment begint pas echt de karakterontwikkeling. En ook pas dan wordt er echt ingegaan op onderwerpen die tijdens het eerste driekwart van het boek kort benoemd zijn. Ik had graag gezien dat dit alles wat naar voren geschoven was, want ik vond de karakterontwikkeling namelijk wél erg mooi. Zeker ook de combinatie van Dean met de Hastings Hurricanes had ik graag meer zien voorkomen. Wat minder hanky-panky en wat meer verhaal. Sekscènes vind ik niet erg, maar het moet wel functioneel zijn. Dit keer waren het er echt véél te veel.

Van alle boeken die ik tot nu toe heb gelezen van Elle Kennedy, is Het Einde helaas het minst sterke boek. Het boek bevat teveel seks en te weinig verhaal. Seks in een boek vind ik helemaal prima, maar het moet wel in enige zin functioneel zijn. Hier vond ik het iets teveel van het goede. Het verhaal dát erin zit, is echter ontzettend mooi. Ik had dan ook graag meer hiervan gezien. Natuurlijk laat ik mij niet kisten en ligt het volgende boek van Elle Kennedy al klaar. Het Einde kwam met een flinke cliffhanger, dus… kom maar op!

Wat vind jij van de boeken van Elle Kennedy?

Deze post is al 2869 keer gelezen