Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #31 | Movie Bingo 2017 Update #7

Elk kwartaal – voorheen was dit elke maand – vertel ik welke films ik heb gezien. Meestal zijn er een aantal films waarvan al een langere recensie online staat, of waarvan nog een langere recensie volgt. Deze benoem ik alleen met titel en als de recensie al online staat link ik er naartoe.

Nieuw dit jaar in dit overzicht is ook de Movie Bingo update. Elk kwartaal kijk ik welke vakjes ik af kan strepen.

Films die ik in het vierde kwartaal van 2017 heb gekeken, maar waarvan in de komende weken nog een recensie zal verschijnen of al verschenen is:

Bekijk ook welke films ik heb gekeken in 2017 op de Movie Challenge pagina, of welke andere challenges ik in 2017 aan ben gegaan.

Stripes

The Dark TowerThe Dark Tower

Releasedatum: 24 augustus 2017 (NL)
Regisseur: Nikolaj Arcel
Cast: Matthew McConaughey, Idris Elba, Tom Taylor
Tagline: There are other worlds than these
Genre: Actie | Avontuur | Fantasy | Horror | Sci-fi | Western
Kijkwijzer: 12+ (Geweld)

Revolverheld Roland Deschain (Idris Elba) zoekt een woestijnachtig landschap af op zoek naar The Dark Tower, in de hoop dat hij hiermee zijn met uitsterven bedreigde wereld kan redden.

Koop op bol.com

Mijn mening – Zoals al bleek uit mijn artikel – 8 Boekverfilmingen die je dit jaar nog in de bioscoop ziet – was ik nieuwsgierig naar The Dark Tower. Een verfilming van de bekende boekenserie van Stephen King. Ik had bij The Dark Tower trouwens een veel ingewikkelder verhaal verwacht, maar uiteindelijk blijkt het verhaal heel makkelijk te volgen te zijn. De acteurs doen het hartstikke leuk op het scherm samen, en de film wist mij van begin tot eind vast te houden. Maar of ik echt compleet meeleefde? Nee, daarvoor had ik net wat te weinig binding met de personages, en was er net wat te weinig diepgang. Geinig in de film vond ik de verwijzing naar een ander bekend boek van King: It. Let maar eens op het vervallen pretpark dat vluchtig voorbij komt.

Sterren

OverdriveOverdrive

Releasedatum: 3 augustus 2017 (NL)
Regisseur: Antonio Negret
Cast: Scott Eastwood, Freddie Thorp, Ana de Armas, Gaia Weiss
Tagline: Think fast. Drive faster.
Genre: Actie | Thriller
Kijkwijzer: 12+ (Geweld, Angst, Grof taalgebruik)

Sterren

De broers Andrew (Scott Eastwood) en Garrett Foster (Freddie Thorp) zijn niet alleen uitzonderlijk goede chauffeurs, ze zijn ook gespecialiseerd in het stelen van de meest luxe en dure auto’s.

Koop op bol.com

Mijn mening – Deze film was zo’n slap aftreksel van The Fast & The Furious franchise, dat het niet een volledige recensie verdient. Mijn vriend en ik hebben de film alleen maar uitgekeken omdat we vaak de neiging hebben om ook slechte films uit te kijken zodat we weten hoe het afloopt. In Overdrive acteert de ene acteur nog slechter dan de ander. En dat is echt belachelijk storend in deze film. Het verhaal is ook niet bijster origineel. Het is in alle opzichten een Fast & Furious rip-off, maar dan bijzonder slecht uitgevoerd. Sla deze maar over jongens, je zal je alleen maar aan alles ergeren.

Sterren

The CircleThe Circle

Releasedatum: 11 mei 2017 (NL)
Regisseur: James Ponsoldt
Cast: Emma Watson, Tom Hanks, Ellar Coltrane, Karen Gillan, John Boyega
Tagline: Knowing is good. Knowing everything is better.
Genre: Drama | Sci-fi | Thriller
Kijkwijzer: Alle leeftijden (Grof taalgebruik)

SterrenSterren

Mae Holland (Emma Watson) kan haar geluk niet op als ze wordt aangenomen bij de Cirkel, het machtigste internetbedrijf ter wereld.

Koop op bol.com

Mijn mening – Eerlijk gezegd had ik heel veel van deze film verwacht. Vooral ook omdat mensen zo lovend zijn over het boek (welke ik niet heb gelezen). Helaas vond ik de film vrij saai en niet altijd even duidelijk, logisch of goed uitgewerkt. Je vraagt jezelf af of je het zelf gewoon niet snapt, of dat het script rommelig is. Het einde vonden mijn vriend en ik ook niks; wat moeten we hier nou mee? We hebben de film uitgezeten omdat we het concept interessant vonden, maar echt interessant vonden we de film uiteindelijk niet. Ook de grote namen konden deze film niet redden, en enkele personages vond ik ook veel te weinig naar voren komen ondanks hun, in mijn ogen, kritische rol.

Sterren

Every Christmas has a StoryEvery Christmas Has a Story

Releasedatum: 12 november 2016 (VS)
Regisseur: Ron Oliver
CastLori Loughlin, Colin Ferguson
Genre: Komedie | Romantiek | Kerstfilm
Kijkwijzer: Alle leeftijden

SterrenSterrenSterren

Kate Harper is een populair journaliste en verslaggeefster. Ze houdt van haar werk, maar heeft een hekel aan Kerstmis. Kate maakt dit bekend tijdens een uitzending, met het gevolg dat haar baas haar naar een speciaal resort stuurt. Het is de bedoeling dat Kate er leert het kerstfeest weer te waarderen. Kate verneemt dat Jack haar zal vergezellen. Hij is haar collega en tevens ex-vriend. Kate ziet nu nóg meer op tegen de trip.

Trailer

Mijn mening – Voordat Netflix met de Netflix Originals kwam keek ik één van de vele andere kerstfilms die je kunt vinden op Netflix. Eén daarvan is Every Christmas Has a Story, van kerstfilmmagnaat Hallmark. In het begin vond ik de film vrij saai – clichés kun je verwachten, dus daar zal ik niks over zeggen, haha – maar gelukkig werd de film tegen het eind een stuk leuker. Als ik moet kiezen tussen alle kerstfilms die ik inmiddels heb gezien (van Hallmark) dan staat deze ergens op ¾ van de lijst.

Sterren

Alice Through the Looking GlassAlice Through the Looking Glass

Releasedatum: 26 mei 2016 (NL)
Regisseur: James Bobin
Cast: Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Sacha Baron Cohen
Tagline: This spring, it’s time for a little madness.
Genre: Avontuur | Familie | Fantasy
Kijkwijzer: 9+ (Angst)

In Disney’s ‘Alice Through The Looking Glass,’ een nieuw spectaculair avontuur met de onvergetelijke personages uit de geliefde verhalen van Lewis Carroll, keert Alice terug naar de sprookjesachtige wereld van Underland.

Koop op bol.com

Mijn mening – Als ik heel eerlijk ben kan ik mij bijna niks meer herinneren van het eerste deel. Gelukkig is het een vrij op zichzelf staand deel, met slechts enkele verwijzingen naar het voorgaande deel, al zal je denk ik wel de basiskennis nodig hebben om te weten waar het over gaat. Alice Through the Looking Glass zit visueel wederom mooi in elkaar, maar ik heb ook genoten van het verhaal.

De Mad Hatters familie staat centraal en dat levert een leuk en boeiend verhaal op waarin we ontdekken waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn. Ook de perceptie van tijd vind ik erg leuk weergegeven. En hoewel de cast enkele acteurs bevat die ik niet altijd evengoed kan waarderen, vind ik ze hier allemaal sterk. Toch ben ik ook bang dat, ondanks dat ik beide delen erg leuk vond, ook van dit tweede deel in de loop van tijd weinig zal onthouden. Waar dat dan aan ligt? Ik heb geen idee.

Sterren

Office Christmas PartyOffice Christmas Party

Releasedatum: 8 december 2016 (NL)
Regisseur: Josh Gordon, Will Speck
Cast: Jason Bateman, T.J. Miller, Olivia Munn, Jennifer Aniston, Kate McKinnon, Courtney B. Vance, Rob Corddry, Vanessa Bayer, Randall Park
Tagline: Party like your job depends on it
Genre: Komedie | Kerst
Kijkwijzer: 12+ (Grof taalgebruik, Drugs- en/of alcoholgebruik)

Clay (T.J. Miller) dreigt zijn baan te verliezen dankzij zijn ijskoude zus Carol (Jennifer Aniston), die de CEO van zijn bedrijf is. Hij probeert hier een stokje voor te steken door een grote klant binnen te halen met een kerstfeestje.

Mijn mening – Office Christmas Party valt in de categorie kerstfilms die anders willen zijn, zoals onder andere The Night Before. In eerste instantie lijkt het een gewone kerstfilm te worden over een man die net is gescheiden, maar niets is minder waar. Immers het gaat om een kerstfeest op kantoor dat compleet uit de hand loopt. Niets is te gek in deze film. En gek genoeg? Het werkt prima. Mijn vriend en ik vonden de film vermakelijk. Het is echter geen kerstfilm die ik elk jaar op zal zetten, haha.

Sterren

Roald Dahl's Esio TrotRoald Dahl’s Esio Trot

Releasedatum DVD: 3 juli 2015 (NL)
Regisseur: Dearbhla Walsh
Cast: Dustin Hoffman, Judi Dench, Richard Cordery, James Corden
Genre: Komedie, Familie, Romantiek
Kijkwijzer: Alle leeftijden

SterrenSterrenSterren

Meneer Hoppy (Dustin Hoffman) kan vanaf zijn balkon precies op het balkon van zijn onderbuurvrouw kijken. Al jaren is hij verliefd op mevrouw Silver (Judi Dench), maar is te verlegen om haar aan te spreken. Op een dag hoort hij mevrouw Silver zeggen dat haar schildpad maar niet wil groeien. Meneer Hoppy grijpt zijn kans en verzint voor haar een indrukwekkende toverspreuk.

Koop op bol.com

Mijn mening – Ik had de reclame gezien voor deze film op televisie. En omdat mijn vriend en ik die week beide vakantie hadden konden wij deze film gewoon eens ouderwets “live” op tv kijken. Waar de film verrassend veel green screen momenten kent – die helaas te duidelijk green screen zijn – is de film wel erg lief. Ik weet even niet hoe ik Esio Trot anders moet omschrijven haha. Het is erg schattig hoe een oudere man indruk probeert te maken op een andere vrouw en zijn hele huis vol schildpadden laadt om haar wens in vervulling te laten gaan. Misschien niet helemaal de juiste tactiek, maar er zit een lieve gedachte achter. De film is verder niet heel bijzonder, al kent het wel een verrassend moment. Maar hij is best leuk als tussendoortje zolang je je niet teveel gaat ergeren aan de overduidelijke green screen momenten.

Sterren

Blade Runner 2049Blade Runner 2049

Releasedatum: 5 oktober 2017 (NL)
Regisseur: Denis Villeneuve
Cast: Ryan Gosling, Ana de Armas, Harrison Ford, Jared Leto, Mackenzie Davis
Tagline: The key to the future is finally unearthed.
Genre: Drama | Mysterie | Sci-fi | Thriller
Kijkwijzer: 16+ (Geweld)

SterrenSterren

In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K (Ryan Gosling) een lang verborgen geheim dat totale chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige ‘blade runner’ Rick Deckard (Harrison Ford), die al dertig jaar vermist wordt.

Koop op bol.com

Mijn mening – Mijn vriend wilde deze film graag kijken, en gezien andere bloggers wel enthousiast waren ging ik erin mee. Helaas was dit geen goed idee. Het verhaal zelf is wel interessant, maar de manier waarop ze het hebben neergezet werkte voor mij gewoon totaal niet. Het was gewoon zó traag. Ik kreeg vermoeide oogleden en voor het eerst was ik bang dat ik echt in slaap kon vallen bij een film. Misschien dat mijn score wat hoger was geweest als er wat meer vaart in had gezeten, want het verhaal zelf vond ik op zich wel interessant, maar de uitwerking was het gewoon niet voor mij.

Stripes

Movie Bingo Update

Tijd voor de laatste Movie Bingo Update van 2017. Ik heb deze maand eindelijk weer eens wat meer gezien dan andere maanden. Heb ik alle vakjes kunnen vullen?

Movie Challenge - Update 7

• Een film die je is aangeraden: Finding Dory werd door zo ongeveer iedere filmblogger aangeraden, dus natuurlijk moest ik dit jaar eindelijk eens tijd maken voor deze film. Uiteindelijk raad ik hem jullie ook van harte aan.
  • Een deel van een trilogie: Op dit moment bestaat de Despicable Me franchise uit drie films a.k.a. trilogie, dus ik vul Despicable Me 3 hier in.
  • Een film met een waargebeurd verhaal: Heb ik de afgelopen jaren zoveel films gezien die zijn gebaseerd op een waargebeurd verhaal, kan ik dit jaar in mijn lijst geen film ontdekken welke is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. En dat terwijl ik toch regelmatig op het punt heb gestaan zo’n film te zien. Mocht je toch nog één spotten op mijn lijst, let me know, want helaas haal ik nu mijn eigen movie bingo niet, haha.
  • Een kerstfilm: Ik heb in december vele kerstfilms gezien. Ik heb dus een ruime keuze! Uiteindelijk vul ik hier de Netflix Original Christmas Inheritance in.

Stripes

Volgende maand…

In januari ga ik sowieso naar de film The Greatest Showman. Ik wil nog veel meer films zien die momenteel in de bioscoop draaien waaronder Jumanji. Maar helaas heb ik niet de tijd om zo vaak naar de bioscoop te gaan. We zullen volgende maand zien of ik meer dan eens naar de bioscoop ga, en welke films ik uiteindelijk thuis zal kijken.

Stripes

Wat wordt/is jouw eerste film van 2018?

Deze post is al 2494 keer gelezen