Categorieën: Boeken / Tags: , , , , ,

Voorproefje | Laat Me Jou Zijn – Petra Kruijt

Pakketje Laat me jou zijn - Petra Kruijt

Op 16 oktober zag ik plots op de facebook pagina van Nederlandse chicklit dat de eerste 20 personen die hun postadres naar VBK Media zouden mailen een gratis previewboekje met leuke extraatjes van het nieuwe boek Laat me jou zijn van Petra Kruijt zouden ontvangen. Als een gek stuurde ik dus direct een mailtje, want dat voorproefje wilde ik wel! Hartstikke leuk vond ik het dan ook om erachter te komen dat ik daadwerkelijk bij 1 van die eerste 20 hoor.

Petra Kruijt - Laat me jou zijn
Laat me jou zijn door Petra Kruijt
Aantal pagina’s: 304
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Verschijnt: 18 november 2014
Genre: Chicklit

Koop bij bol.com

Laat me. Dat is alles wat Susan nog wil. Ze heeft een goede (maar erg drukke) baan, een relatie met een man die stappen wil zetten waar zij nog niet klaar voor is en vooral een enorme vrijheidsdrang. Daar geeft ze gehoor aan door te verhuizen naar de andere kant van de wereld, naar San Francisco.

Jou zijn. Lisan staat altijd al in Susans schaduw. Wat ze ook probeert, ze wordt nooit zo succesvol als haar zus. Totdat Susan vertrekt en er een gat ontstaat. Lisan springt daarin en neemt langzaam haar hele leven over.

Petra Kruijt reist het liefst zo veel en ver mogelijk. Niet zo gek dus dat ze in Laat me jou zijn een van de hoofdpersonen laat verhuizen naar San Francisco. De auteur is onder andere bekend van De mannenmaker.

Het boek wordt beschreven vanuit het oogpunt van zowel Lisan als Susan. Lisan en Susan zijn twee zussen; Susan vier jaar ouder dan Lisan. Het boek begint met een deel uit Lisans oogpunt. Ik kwam er wat moeilijk in doordat het eerste stuk redelijk druk/chaotisch was, maar dat past eigenlijk ook wel weer een beetje bij Lisans persoonlijkheid met schizofrene trekjes. Zodra het boek verder gaat vanuit Susans oogpunt keert er een soort rust in de schrijfstijl waardoor ik het in één keer een stuk prettiger vond lezen. Ach, bij elk boek moet je er even inkomen. In de volgende stukken die beschreven worden vanuit zowel Lisans en Susans oogpunt blijft de prettige schrijfstijl en ben je vliegensvlug door de slechts 32 pagina’s die de voorpublicatie telde heen.

Spiegeltje Laat me jou zijn

Hoewel ik meestal bij boeken vanuit de ik-persoon het gevoel heb dat ik het zelf meemaak, heb ik dat nu niet. Vind ik dat erg? Nee. En dit is waarom; het voelt alsof een vriendin tegen mij aan het praten is over wat zij meemaakt in haar leven en ik aan haar lippen hang. Twee compleet verschillende vriendinnen, want Susan is erg succesvol en Lisan zou niets liever dan in haar voetstappen willen treden, maar heeft een veel minder spannende baan. Toen Susan afstudeerde lagen de banen voor het oprapen, maar toen Lisan vier jaar later van diezelfde opleiding afstudeerde was er geen baan meer in te vinden. Tussen de twee zussen merk ik overigens geen extreme rivaliteit, maar veelal bewondering. Erg interessant vind ik het feit dat het boek zich in feite in twee landen tegelijk afspeelt en ik ben benieuwd naar de verdere uitwerking.

Het voorproefje bestaat uit 32 pagina’s en zorgt ervoor dat ik nieuwsgierig ben naar de rest. Susan is net vertrokken naar San Fransisco en ik wil dolgraag weten welke avonturen zij daar zal gaan beleven. En Lisan woont nu officieel in Susans huis. De achterflap gaf al aan dat zij Susans leven over gaat nemen, maar hoe ervaart zij het zelf? Waarom ben ik in hemelsnaam het voorproefje gaan lezen? Ik wil niet wachten tot het boek uit is, ik wil nu verder lezen! In het pakketje met deze voorpublicatie zat ook een ansichtkaart en een superleuk spiegeltje.

Voorproefje Laat me jou zijn - Petra Kruijt

In dit previewboekje staat dat Laat me jou zijn al op 1 november uitkomt, maar op bol.com staat 18 november. Ik ben het gaan uitzoeken en Petra Kruijt zelf heeft aangegeven dat het boek afgelopen maandag naar de drukker is gegaan en 1 november het waarschijnlijk niet zal worden.

We kunnen dus het beste uitgaan van 18 november. Een speciale dag want ook zijn mijn vriend en ik 5 jaar samen die dag! Maar in ieder geval: het is al bijna! Reserveer ‘Laat me jou zijn’ hier bij Bol.com, de Libris boekhandel verstuurt Laat me jou zijn trouwens zonder verzendkosten!

p.s. Waar koop ik dat leuke rokje van de cover?!

Deze post is al 2754 keer gelezen