Boekrecensie | This Girl (Zij is het) – Colleen Hoover

Boekrecensie | This Girl (Zij is het) – Colleen HooverThis Girl door Colleen Hoover
Vertaler: Tamara Haagmans
Serie: Slammed #3
Verschenen: 2 augustus 2023 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 214
Genre: Contemporary, New Adult
Lees ook: Sterrenhemel, Onvoorwaardelijk, Misschien Ooit, Misschien Nooit, Oprecht, 9 November, Nooit Meer, Uitzonderlijk, Misschien Nu, It Starts with Us / Vanaf Nu, Slammed, Point of Retreat, Too late / Vuurgevaarlijk
Rating: 2.5 Stars | Spicy: one-flame

De liefde van Layken en Will heeft de zwaarste omstandigheden weten te doorstaan. Pas nu, na hun huwelijk, lijkt hun geluk perfect. Wanneer Layken blijft aandringen dat ze alles over hem wil weten, onthult Will voor het eerst zijn meest intieme gevoelens en gedachten. Hij vertelt over zowel de goede als de slechte momenten en doet enkele schokkende bekentenissen. Hun toekomst samen hangt af van hoe goed ze kunnen omgaan met het verleden...

Op naar deel 3

Na Slammed was ik helemaal weg van de prachtige personages die Colleen Hoover had geschapen. Vervolgens heb ik genoten van Point of Retreat, al vond ik die ten opzichte van deel één al wel wat minder en was dat verhaal niet geheel noodzakelijk voor deze prachtige personages. Het einde was echter wel weer prachtig en ik was dan ook nieuwsgierig wat This Girl (Zij is het) zou gaan brengen.

This Girl - Colleen Hoover

This Girl

Waar na Slammed een sprong in de tijd genomen werd, gaat het verhaal na Point of Retreat direct door. This Girl speelt zich af in de 48 uur die de huwelijksreis van Will en Layken duurt. Ze spenderen deze grotendeels in bed. Ze doen natuurlijk veel van hetgeen ze zolang niet hebben mogen doen, en ondertussen praten ze. Of naja, Will praat. Over hoe hij alles dat ze hebben meegemaakt in Slammed heeft ervaren.

Een teleurstelling

Tja, toen ik na een pagina of dertig doorhad dat het hele boek zou bestaan uit flashbacks naar Slammed, maar dan vanuit het oogpunt van Will was ik teleurgesteld. Ik las gehele conversaties die ik letterlijk enkele dagen nog had gelezen in deel één. Ugh! Het is zo’n goedkope manier om iets op te vullen. Net als zo’n opvulaflevering van je favoriete tv-serie waarbij ze alleen wat scènes hebben hoeven knippen en plakken. Ik heb echt even getwijfeld of ik het boek wel zou uitlezen. Zeker toen de schrijfster ook nog in het heden, tijdens de huwelijksreis een soort van conflict probeerde te laten ontstaan door dingen die Will vertelde, en waar Layken boos om werd… *zucht* Why?

Slammed - Colleen Hoover

Fijne personages

Gelukkig hield ik al van de personages en heb ik doorgelezen. Op een gegeven moment krijgen we ook terugblikken op momenten waar Layken niet (direct) bij betrokken was. Hierdoor was er toch nog wat nieuwe informatie. Zo vond ik het heel leuk om te lezen over hoe de vriendschap tussen Gavin en Will stiekem al veel eerder begon. Hierdoor ben ik Gavin nog veel meer gaan waarderen. Hij is echt een goede vriend. Ook vond ik het mooi om te zien hoe Will en Julia veel meer interactie hadden dan Layken door heeft gehad. De epiloog was perfectie. Jammer dat ze die niet gewoon als afsluiter van deel twee heeft gebruikt.

Als er op een gegeven moment in This Girl niet ook scènes voorbij waren gekomen die – toch voor een deel in elk geval – nieuw waren, dan had het boek zeker een nog lagere score van mij ontvangen. Het verhaal is één en al herhaling dankzij de flashbacks vanuit Wills perspectief. Hierdoor is dit boek niet echt een toevoeging aan de serie te noemen. Beter was geweest als ze enkele stukken had toegevoegd aan Slammed en Point of Retreat. De epiloog had namelijk prima gekund als epiloog van deel twee. En specifieke stukken vanuit het oogpunt van Will hadden ook prima als extraatjes in de vorige delen toegevoegd kunnen worden. Desalniettemin houd ik nog altijd van de personages en heb ik zeker genoten van de vriendschap tussen Will en Gavin.

Met welk boek ervoer jij hetzelfde?

Jessica Dillema

Over Jessica: Jessica (1990) is de oprichter en eigenaar van Reviews & Roses. Ze is woonachtig in Friesland, samen met haar vriend en twee langharige katten, Fred & George waar ze in 2022 eindelijk een huis hebben gekocht. In het dagelijks leven is werkt zij als HR medewerker in een ziekenhuis, maar in haar vrije tijd blogt ze fanatiek en heeft ze een eigen fotografiebedrijf. En alsof dat nog niet genoeg is, host ze ook nog eens één keer in de zes weken een leesclub (The Awesome Book Club).

Jessica’s favoriete boek op dit moment is In the Likely Event door Rebecca Yarros.

Deze post is al 253 keer gelezen