Boekrecensie | Onyx – Jennifer L. Armentrout

Onyx - Jennifer L. Armentrout
Boekrecensie | Onyx – Jennifer L. ArmentroutOnyx door Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #2
Verschenen: 7 augustus 2012 bij Hodder & Stoughton
Genre: Fantasy, Paranormaal, Sciencefiction, Young Adult
Lees ook: Wacht op mij, Ga voor mij, Blijf bij mij, Val voor mij, Kies voor mij, Vertrouw op Mij, IJskoud, Obsidian, Het probleem met voor altijd, Obsidian, Vurig, Onyx, Opal, Origin, Opposition, Als morgen niet bestaat, The Darkest Star, The Burning Shadow, From Blood and Ash, Droom van mij, The Brightest Night, Witheet, Steenkoud, Storm and Fury, Rijk van Vlees en Vuur, Kroon van Gouden Beenderen, Schaduw in het Vuur

The second novel in the addictive Lux series. Daemon Black will send temperatures rising...

Daemon's determined to prove that what he feels for me is more than a product of our bizarre connection. So i've sworn off him, even though he's running more hot than cold these days. But we've got bigger problems. I've seen someone who shouldn't be alive. And I have to tell Daemon, even though I know he's never going to stop searching until he gets the truth. What happened to his brother? Who betrayed him? And what does te DOD want from them - from me?

Onyx

Toen ik Obsidian uit had gelezen, was ik megablij dat ik de gehele Lux-serie in één keer heb gekocht. Hoewel je eigenlijk niet door deze serie heen wilt sjeesen – want dan is het al zo snel weer voorbij – kun je niet anders dan snel verder lezen. Obsidian was enórm verslavend, en ik heb zo’n gevoel dat Onyx en de andere vervolgdelen dit ook zullen zijn.

Meer gekibbel

De tijd die is gepasseerd tussen het einde van Obsidian en Onyx is bijna nihil. Door de finale van Obsidian is er een enorme trace achtergebleven bij Kat, en die moet ze natuurlijk weg zien te werken. Uiteraard neemt Daemon die taak graag op zich. Je kunt dus ook in Onyx weer heerlijk genieten van het (hete) gekibbel tussen Kat en Daemon. Echt, ik hou ervan!

Onyx - Jennifer L. Armentrout

Meer diepgang

Ik besef terwijl ik aan het typen ben, en ik over nieuwe en oude personages wil vertellen, dat ik dat eigenlijk niet echt kan. De ene na de andere zin begin ik, om hem vervolgens weer te verwijderen omdat ik dan in spoilergebied kom. Dit laat echter wel zien hoe leuk Onyx is. Het bevat meerdere lagen, onthullingen en verrassingen (een mix van voorspelbaarheid én zeker ook onvoorspelbaarheid). Het gaat niet alleen over de aantrekkingskracht tussen Daemon en Kat – al had ik best kunnen genieten van een boek met alleen dat – en de Arum. De wereld wordt weer ietsje groter en duidelijker, zoals vaak bij vervolgen. Je kan geen herhaling geven van boek één, er moet meer ontwikkeld worden wil er een verhaal te vertellen zijn. En dat gebeurt dus ook.

“Oh holy alien babies everywhere!”

Als je erover nadenkt gebeurt er eigenlijk verrekte veel in dit boek. Heel af en toe vond ik het boek wat voortkabbelen, maar het kan ook zijn dat ik dat gevoel alleen maar had omdat er op die momenten teveel Blake-scènes waren en te weinig Daemon-scènes (Daemon is gewoon grappig, en sexy…). En oké, ik weet wel zeker dat het ook een beetje lag aan Katy; die in een vreselijke ontkenningsfase zit tijdens een groot deel van dit boek. Super irritant.

Onyx - Jennifer L. Armentrout

Connectie

Leuk is dat diverse andere personages wat meer in beeld komen. Je raakt meer en meer gehecht aan de hoofd-en bijpersonages. Zoveel dat het gevaarlijk wordt. Want niet iedereen zal het volgende deel in deze serie halen. En dat brak mijn hart. Jennifer L. Armentrout weet je sowieso goed het verhaal in te zuigen. Op een gegeven moment is er ook een hele grote actiescène en dan zit je echt op het puntje van je stoel, houd je je hart vast en je adem in. Geweldig als een auteur dat voor elkaar krijgt. Maar je zal ook veel lachen. Katy, en vooral ook Daemon, laten je regelmatig dubbelklappen dankzij geniale opmerkingen. Heerlijk.

Onyx is net als Obsidian geweldig, maar in Onyx duik je nog dieper de wereld in van deze Lux-serie. Je raakt nóg gehechter aan de personages, wordt nóg dieper in het verhaal gezogen, en het is nóg moeilijker om het boek weg te leggen. Onyx eindigt met een vreselijk open einde en megaveel losse eindjes, dus wederom ben ik blij dat ik de gehele serie in één keer heb gekocht. Zo kan ik direct door met Opal, waarin we als het goed is één van de favoriete personages van Jennifer L. Armentrout zullen ontmoeten.

p.s. Zomer & Keuning brengt de LUX-serie per juni 2018 ook uit in het Nederlands!

Deze post is al 1728 keer gelezen