Boekrecensie | Val voor mij – Jennifer L. Armentrout

Boekrecensie | Val voor mij – Jennifer L. ArmentroutVal voor mij door Jennifer L. Armentrout
Serie: Wait for you #4
Verschenen: 5 april 2016 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 332
Genre: New Adult
Lees ook: Wacht op mij, Ga voor mij, Blijf bij mij, Kies voor mij, Vertrouw op Mij, IJskoud, Obsidian, Onyx, Het probleem met voor altijd, Obsidian, Vurig, Onyx, Opal, Origin, Opposition, Als morgen niet bestaat, The Darkest Star, The Burning Shadow, From Blood and Ash, Droom van mij, The Brightest Night, Witheet, Steenkoud, Storm and Fury, Rijk van Vlees en Vuur, Kroon van Gouden Beenderen, Schaduw in het Vuur

Roxy is al sinds haar vijftiende verliefd op Reece. Elf maanden geleden hadden ze een onenightstand, maar sindsdien lijkt een gezamenlijke toekomst onbereikbaarder dan ooit. 'Gelukkig' heeft Roxy wel wat anders aan haar hoofd. Zoals het feit dat ze beangstigende berichten ontvangt van een onbekende afzender. Hoewel, onbekend? Roxy denkt wel te weten wie het is. Maar Reece is daar niet zo zeker van. En als hij één ding weet, is het dat niemand Roxy ooit nog pijn mag doen. Ook hijzelf niet. Niet nogmaals.

Dankjewel!

Een tijdje geleden kreeg ik de vraag of ik mee wilde doen aan de blogtour voor het nieuwste boek van Jennifer L. Armentrout. Nou, als jullie mij inmiddels een beetje kennen dan weten jullie hoe gek ik ben op de New Adults van Jennifer L. Armentrout – en eigenlijk praktisch bijna alle andere boeken die Zomer & Keuning Feelgood op de markt brengen, haha. Een extra grote verrassing kwam toen Val voor mij op de mat viel; zonder dat ik ervan wist bleken ze een quote uit mijn recensie van Blijf bij mij op de achterflap gezet te hebben. Wat een eer! Zo ontzettend gaaf vind ik dat, ik wil ze hier dan ook even speciaal voor bedanken: dankjewel! <3

Serie vs stand alone

Val voor mij is het vierde deel in de Wacht op mij-serie, waarbij alle delen in principe los van elkaar te lezen zijn, maar ik raad eigenlijk iedereen aan de boeken op volgorde te lezen. Niet alleen lees je dan chronologisch, je wordt ook niet gespoild, want de personages uit voorgaande boeken komen ook af en toe voor in de vervolgdelen. En hoewel referenties naar vorige boeken altijd wel uitgelegd worden, vind ik de complete beleving – door de vorige delen gelezen te hebben – leuker. Het voelt een beetje alsof je je vrienden na een tijdje weer ziet en bijpraat over elkaars leven.

Val voor mij - Jennifer L. Armentrout

Spannend en sexy

Wat ik bijzonder vind aan de New Adults van Jennifer L. Armentrout is dat ze romantisch en sexy weet af te wisselen met hele spannende momenten. En dan bedoel ik spannend als in situaties van bijvoorbeeld leven en dood, en gewoon hele serieuze onderwerpen die goed uitgewerkt zijn. Zo verweefde ze in Ga voor mij mishandeling en een heftige dood, in Blijf bij mij de maffia en in Val voor mij verweeft ze weer zoiets spannends. Op die manier hebben de boeken steeds meer ook een beetje een misdaad/thriller-achtig tintje.

Reece en Roxy

In Blijf bij mij hadden we Roxy al leren kennen met haar fantastische t-shirts en hadden we ook al iets van de knappe politieagent Reece opgevangen. Ik was dan ook ontzettend nieuwsgierig naar hun verhaal, en o, wat is het lief! Het zijn twee fantastische personages en ik ben helemaal voor ze gevallen. Roxy is fantastisch en lief, en iedereen wil volgens mij wel een man als Reece; iemand waarbij je je altijd veilig voelt en stiekem vond ik het gedrag dat sommige anderen omschrijven als arrogant en dominant eigenlijk best wel sexy en goed bij zijn personage als agent passen. Reece en Roxy zijn uiteindelijk niet mijn favoriete koppel – het is dan ook lastig tippen aan Cam, Jase en Jax, zelfs de schrijfster blijft maar benadrukken hoe geweldig Jase is -, maar het is wel een heerlijk koppel en boek waar ik van ben gaan houden.

Meeslepend en boeiend

Toch zat ik er niet direct in, wat wel zo was bij de vorige delen. In alle delen zit seks, maar in het begin leek Roxy een beetje geobsedeerd door te lang droogstaan, waardoor ik dacht: oké, rustig maar, dat komt vast nog wel goed later in het boek, haha. Maar al na een paar pagina’s zat ik weer als vanouds in het verhaal en vloog ik over de pagina’s. Heerlijk hoe Jennifer L. Armentrout schrijft en je laat meeslepen in het verhaal. Ondanks dat ik de “dader” al in een vroeg stadium geraden had, wist ze mij toch te laten twijfelen en continu geboeid te laten lezen. Het einde was enorm spannend en ik baalde dat ik het boek uit had.

Val voor mij - Jennifer L. Armentrout

Theo James en Supernatural

Wat ik daarnaast ook leuk vind is dat Jennifer L. Armentrout zelf ook behoort tot de doelgroep van haar boeken en zelf net zo fangirled over Theo James en de mannen van Supernatural zoals wij (althans de meesten van ons, denk ik zo) en dit ook verwerkt in haar boeken. Ook vond ik de ouders van Roxy voor leuke momenten zorgen in het boek en is het fijn om over een personage te lezen dat een goede band heeft met haar ouders, net als de ouders van Cam en Tess (Wacht op mij en Ga voor mij).

Val voor mij is, zeker als je ook gek bent op de voorgaande delen in de serie, een absolute aanrader. Ik vloog door het boek en heb weer genoten van Armentrouts schrijfstijl en haar personages. Val voor mij is niet mijn favoriete deel in de serie, maar wel weer een heerlijk deel in deze serie en sowieso het lezen waard! Armentrout schrijft het soort boeken dat je in een dag uitleest, waarbij het verhaal geen moment inkakt en het zelfs behoorlijk spannend wordt (en het op momenten door zou kunnen gaan voor een thriller). Het boek staat vol quotewaardige zinnen en ik kan nu al niet wachten op deel 5, waarin Nick – die we hebben leren kennen in Blijf bij mij en Val voor mij – een hoofdrol zal spelen. Ik heb nog lang geen genoeg van deze fantastische boekenserie!

Deze post is al 2652 keer gelezen