Boekrecensie | Obsidian – Jennifer L. Armentrout (Lux-serie)

Obsidian - Jennifer L. Armentrout 2

Boekrecensie | Obsidian – Jennifer L. Armentrout (Lux-serie)Obsidian door Jennifer L. Armentrout
Serie: LUX #1
Verschenen: 29 mei 2018 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 418
Genre: Fantasy, Sciencefiction, Young Adult
Lees ook: Wacht op mij, Ga voor mij, Blijf bij mij, Val voor mij, Kies voor mij, Vertrouw op Mij, IJskoud, Obsidian, Onyx, Het probleem met voor altijd, Vurig, Onyx, Opal, Origin, Opposition, Als morgen niet bestaat, The Darkest Star, The Burning Shadow, From Blood and Ash, Droom van mij, The Brightest Night, Witheet, Steenkoud, Storm and Fury, Rijk van Vlees en Vuur, Kroon van Gouden Beenderen, Schaduw in het Vuur

Wanneer Katy uit het zonnige Florida naar het grauwe West Virginia moet verhuizen, is ze verre van enthousiast. In het kleine dorp heeft ze niet eens internet, wat voor deze die-hard boekenblogger dramatisch is. Ze besluit bij haar buren aan te bellen, en leert de adembenemende good looking, maar zeer onvriendelijke Daemon Black kennen. Wat Katy echter niet weet, is dat deze jongen, die ze vanaf dit moment volledig probeert te mijden, haar lot een totaal andere wending zal geven...

Nu verkrijgbaar in het Nederlands!

Oh holy alien baby’s everywhere, Obsidian is éíndelijk verkrijgbaar in het Nederlands! Met veel plezier begon ik vorig jaar aan de LUX-serie, waarvan Obsidian het eerste deel is, en ik was direct hooked. Ik kon dan ook niet begrijpen waarom deze serie nog niet naar het Nederlands was vertaald. Totdat daar begin 2018 verandering in werd gebracht door de fantastische mensen bij uitgeverij Zomer & Keuning. Niet alleen vertalen ze deze serie, maar ze brengen alle delen ook nog in rap tempo uit. Het eerste deel is vandaag, 29 mei 2018, verschenen, en elke twee maanden komt één van de vervolgdelen uit. Begin 2019 heb je dus al alle delen! Daarnaast zijn de covers werkelijk prachtig. Eind maart mocht ik nog de coveronthulling doen van het derde deel. Van Zomer & Keuning kreeg ik tijdens het éénjarig bestaan van The Awesome Book Club een ongecorrigeerd leesexemplaar van de Nederlandse vertaling van Obsidian en heb het boek met veel plezier herlezen.

Obsidian - Jennifer L. Armentrout

Waarom is het zo geweldig?

Oké Jessica, we hebben nu wel door dat je enthousiast bent over dit boek / deze serie, maar waarom dan? Laat me jullie dat even haarfijn uitleggen. Maar laat ik beginnen met waar het ongeveer over gaat. Obsidian draait om aliens en boekbloggers. Of eigenlijk, één boekblogger. En hoewel dit een rare combinatie lijkt, en het idee van aliens mij totaal niet trok, is dit de meest geniale combinatie ooit. Je moet namelijk niet denken aan die rare groene wezentjes of E.T. Nee. Deze aliens zijn hot as hell. Daarnaast is de hoofdpersoon dus een boekblogger, en dat levert af en toe een feest van herkenning op.

Fantastische personages

Ondanks dat ik het verhaal al ken, las ik het boek weer in een zucht uit. Zelfs al weet je wat er ongeveer gaat gebeuren, je wilt gewoon doorlezen. Ik werd er weer helemaal ingezogen. Dit komt mede dankzij de fantastische personages die Jennifer L. Armentrout tot leven heeft gebracht. Kat en Daemon hebben een fantastische chemie met elkaar. Ze zijn continu aan het kibbelen en elkaar het bloed onder de nagels weg te halen. En dat zorgt ervoor dat je continu met een lach op je gezicht aan het lezen bent. Ik geniet er zó belachelijk veel van. Maar ook de andere personages zijn geweldig omschreven, en zijn levendig op papier gezet. Zo ben ik ook gek op Dee, Lesa en Carissa.

Obsidian - Jennifer L. Armentrout

Kitten

Als groot fan van de LUX-serie, vond ik het wel erg jammer om te zien dat mijn favoriete koosnaampje, Kitten, is vertaald naar Katje… Hoewel je er na een tijdje wel een beetje aan gaat wennen, heeft het bij nooit hetzelfde effect bereikt als dat Kitten dat had. Katje klinkt gewoon, ik weet niet… Ik had graag gezien dat het Kitten was gebleven. Update 30-05-2018: goed nieuws! Ik hoor net dat ze dit in de uiteindelijke editie hebben veranderd, dus het is gewoon kitten in de Nederlandse editie. Yay!

Als ik de serie zou moeten promoten met een “voor de fans van”-sticker, zou ik zeggen voor de fans van Twilight. Het leuke is dat er ook een referentie naar Twilight in Obsidian zit, haha. Maar Obsidian is nog véél leuker dan Twilight, en Katy is duizend keer fantastischer dan Bella. You go girl!

Ik hoop dat je bovenstaand pleidooi in zijn geheel hebt gelezen en je in plaats van dat jedeze conclusie leest, al naar de winkel aan het rennen bent. Ik ben namelijk megablij dat de LUX-serie nu voor iedereen beschikbaar is en ga het jullie ook gewoon allemaal aan proberen te smeren, haha. Obsidian is nu in elk geval verkrijgbaar en je gaat ongetwijfeld genieten van de fantastisch beschreven personages. Het verhaal houdt je van begin tot eind in de ban, en na het spannende einde wil je niets liever dan direct verder lezen in Onyx.

Deze post is al 2373 keer gelezen