Boekrecensie – Onyx – Jennifer L. Armentrout (NL)

Boekrecensie – Onyx – Jennifer L. Armentrout (NL)Onyx door Jennifer L. Armentrout
Serie: LUX #2
Verschenen: 10 juli 2018 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 475
Genre: Fantasy, Paranormaal, Sciencefiction, Young Adult
Lees ook: Wacht op mij, Ga voor mij, Blijf bij mij, Val voor mij, Kies voor mij, Vertrouw op Mij, IJskoud, Obsidian, Onyx, Het probleem met voor altijd, Obsidian, Vurig, Opal, Origin, Opposition, Als morgen niet bestaat, The Darkest Star, The Burning Shadow, From Blood and Ash, Droom van mij, The Brightest Night, Witheet, Steenkoud, Storm and Fury, Rijk van Vlees en Vuur, Kroon van Gouden Beenderen, Schaduw in het Vuur

Daemon en Katy zijn onbedoeld met elkaar verbonden geraakt. Toch wil Daemon koste wat kost bewijzen dat hij écht iets voor haar voelt, terwijl Katy juist afstand van hem wil nemen.
En trouwens, waarom zouden ze zich druk maken over wat er tussen hen is? Ze hebben wel wat belangrijkers aan hun hoofd. Daemon wordt gezocht door de autoriteiten, en als naar buiten komt dat Katy met hem verbonden is, gaan ze er allebei aan. Het zou het beste zijn als ze bij elkaar uit de buurt blijven. Maar dat is dan toch weer erg lastig, want Katy is voor Daemon aan het vallen. En hard ook.

En nog een deel, en nog een deel! <3

Elke twee maanden brengt uitgeverij Zomer & Keuning een deel van de LUX-serie uit. De serie is geschreven door Jennifer L. Armentrout, en werd al snel één van mijn favoriete boekenseries. Ik was dan ook zéér blij dat Zomer & Keuning de LUX-serie ging vertalen. Inmiddels komt ook Opal al bijna uit. Dus vandaag zal ik jullie vertellen wat ik van de Nederlandse editie van Onyx vind.

Lekker vlot geschreven

Onyx had ik al in het Engels gelezen, maar wat is het heerlijk om het boek te herlezen! Het boek is bijna 500 pagina’s dik. Echter vlieg je door het boek heen door die heerlijk vlotte schrijfstijl van Jennifer L. Armentrout.

En ik zei het ook al bij de Nederlandse vertaling van Obsidian, en de coveronthulling die ik mocht doen van Opal; de covers zijn werkelijk prachtig! (Net als de fantastische, bijpassende boekenleggers!) Het enige jammere is dat één van mijn favoriete quotes uit dit boek niet letterlijk is vertaald. Ik heb zo gelachen om “Oh holy alien babys everywhere!”, en dat was nu slechts een “O, alle aliens op een stokje”. Hmmm… Maar vooruit!

Onyx - Jennifer L. Armentrout

Onyx

In Onyx gaat het verhaal verder vlak nadat Obsidian is geëindigd. Daemon heeft Katy geheeld en hierdoor zijn ze, zoals de cover al zegt, voor altijd met elkaar verbonden. Katy vraagt zich in Onyx ontzettend af of ze hierdoor voor elkaar bestemd zijn, of dat ze ook zonder deze connectie voor elkaar zouden vallen.

Insert: Blake. De jongen die de plek van nieuweling op zich neemt in het dorpje en op school. Persoonlijk vond ik Blake af en toe even irritant en kabbelde het verhaal voor mijn gevoel een klein beetje voort – ook mede dankzij de koppigheid van Katy. Hallo! Ik wil gewoon meer Daemon, oké? Haha. Maar het heerlijke gekibbel tussen Daemon en Kat is absoluut aanwezig en weer net zo fijn als in Obsidian.

Onyx - Jennifer L. Armentrout

Meer diepgang

Het verhaal bevat meer diepgang dan Obsidian. De wereld die Jennifer L. Armentrout heeft gecreëerd, wordt uitgebreid, alsook de personages die we hebben leren kennen in Obsidian en in Onyx leren kennen. Helaas is werkelijk alles dat ik hierover zou kunnen vertellen een spoiler. Maar ik kan je wel vertellen dat het ontzettend leuk is om al die verschillende lagen, onthullingen en verrassingen voorbij te zien komen. Pas wel op, want je hart wordt dit boek ook gebroken, en daar ben ik nog steeds niet helemaal overheen.

Tsjah, Onyx opnieuw lezen – maar nu in het Nederlands – bewijst maar weer dat Jennifer L. Armentrout een fantastische wereld met nog fantastischere personages heeft gecreëerd. Want ook nu kreeg ik er geen genoeg van en wilde ik het boek in één keer uitlezen. Je raakt nóg gehechter aan de personages, wordt nóg dieper in het verhaal gezogen, en het is nóg moeilijker om het boek weg te leggen. Onyx eindigt met een vreselijk open einde en veel losse eindjes, dus kom maar op met Opal (verschijnt 25 september 2018).

Deze post is al 1774 keer gelezen