Boekrecensie | Obsidian – Jennifer L. Armentrout

Obsidian - Jennifer L. Armentrout
Boekrecensie | Obsidian – Jennifer L. ArmentroutObsidian door Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #1
Verschenen: 29 november 2011 bij Hodder & Stoughton
aantal pagina's: 377
Genre: Fantasy, Sciencefiction, Young Adult
Lees ook: Wacht op mij, Ga voor mij, Blijf bij mij, Val voor mij, Kies voor mij, Vertrouw op Mij, IJskoud, Onyx, Het probleem met voor altijd, Obsidian, Vurig, Onyx, Opal, Origin, Opposition, Als morgen niet bestaat, The Darkest Star, The Burning Shadow, From Blood and Ash, Droom van mij, The Brightest Night, Witheet, Steenkoud, Storm and Fury, Rijk van Vlees en Vuur, Kroon van Gouden Beenderen, Schaduw in het Vuur

There's an alien next door. And with his looming height and eerie green eyes, he's hot... until he opens his mouth. He's infuriating. Arrogant. Stab-worthy. But when a stranger attacks me and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, he marks me. Turns out he has a galaxy of enemies wanting tot steal his abilities and the only way I'm getting out of this alive is by sticking close to him until my alien mojo fades. If I don't kill him first, that is.

When Katy moves to West Virginia right before her senior year, she's anticipating a whole lot of boring. The last thing on her mind is getting involved with her sexy, exasperating neighbor - and then finding out he's guarding a mind-blowing secret...

Obsidian

Vlak voordat Jennifer L. Armentrout een bezoekje aan Nederland bracht, besloot ik dat ik nog zoveel mogelijk van haar boeken wilde lezen. Naast de Wait for You-serie – die ik al had verslonden – heeft ze namelijk nog veel meer boeken geschreven. Dus ik begon eerst de Frigid-serie te lezen, gezien deze ook al in het Nederlands waren uitgebracht. Maar ik wilde ook nog graag een start maken met één van haar populaire young adult series. Van alle series die ze heeft geschreven had ik het meest gehoord van de Lux-serie, en zodoende kocht ik de gehele serie in één keer. Jennifer L. Armentrout schreef Obsidian in zeven dagen tijd. Ik las hem uit in twee.

Obsidian - Jennifer L. Armentrout

Sfeer

Obsidian gaf mij een beetje een vibe van een mix van Twilight en Agents of S.H.I.E.L.D./Marvel. Wat een geweldige combinatie is, want ik hou van beide. Het is niet dat het er exact op lijkt hoor, maar het heeft gewoon eenzelfde sfeer. Een mix van highschool, aliens, geweldige humor en kattigheid, actie, een afdeling defensie in de verte, superleuke vriendschap en natuurlijk twee mensen die bij elkaar horen, maar er niet aan willen toegeven met een grote variëteit aan redenen. Yes please!

Gekibbel

Wat fijn is, is dat gewerkt wordt met de aantrekkingskracht tussen de twee, maar niet op een te voorspelbare manier. Het is niet zo dat ze elkaar ontmoeten, elkaar eventjes ontlopen en dan hopeloos in elkaars armen vallen en een it’s-us-against-the-world geval. Nee, het is geweldig, en geniaal en gewoon erg leuk uitgewerkt. Ik begin echt te houden van Deamons bijnaam voor Katy: Kitten. En ik kan werkelijk genieten, en moet vaak zelfs hardop lachen, van het gekibbel en de kattigheid tussen Daemon en Katy. Héérlijk!

Obsidian - Jennifer L. Armentrout

Easy to read

Obsidian is een echt easy-to-read boek. Het Engels dat gebruikt wordt is niet al te lastig, waardoor je letterlijk door het boek heen vliegt. Hoewel ik sommige stukjes in het begin wat “saaiig” vond overkomen, was het blijkbaar niet saai genoeg, want zelfs tijdens die stukken vond ik het verdomd moeilijk om Obsidian aan de kant te leggen. Het lukte gewoon echt niet. Het is té leuk om te lezen over Katy en Daemon, maar ook over de vriendschap tussen Katy en Dee (en zelfs ook Carissa en Lesa). De personages zijn zo geweldig leuk uitgewerkt, dat ze ongetwijfeld nog lang in je hoofd zullen blijven rondlopen. Wat trouwens ook leuk is, is dat Katy een boekblogger is, en ik mij als blogger en boekliefhebber dus heel erg goed in haar kon verplaatsen.

Obsidian is geweldig en maakte de hype helemaal waar. Ik had nooit verwacht een boek over aliens zo geweldig te kunnen vinden. Maar het zijn geen groene mannetjes van Mars ofzo, dus dat helpt. Daarnaast is Daemon een geweldig toevoeging aan mijn bookish-boyfriends harem, en heb ik het hele boek zo ontzettend genoten van het gekibbel tussen Daemon en Katy. Alleen daarvoor zou je het boek al moeten lezen. Het einde maakt enorm nieuwsgierig naar het vervolg, en er zijn nog vele losse eindjes, dus op naar Onyx!

Deze post is al 2511 keer gelezen